بهره‌مندی ۴۸۴ دانش‌آموز مستعد نیازمند از طرح "مدارس همدل"

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: ۲۷۹ مدیر نیکوکار در طرح "مدارس همدل" زمینه تحصیل رایگان ۴۸۴ دانش‌آموز مستعد تحت پوشش امداد را فراهم کردند.

کریم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اجرای طرح "مدارس همدل"، اظهار کرد: این طرح با هدف ترویج عدالت آموزشی و حمایت از دانش‌آموزان مستعد تحت پوشش امداد با همراهی و همدلی ۲۷۹ مدیر مدارس هیئت امنایی و غیردولتی اجرا شد.

وی با بیان این که دانش‌آموزان هدف بدون پرداخت شهریه در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم مشغول به تحصیل هستند، افزود: طرح "مدارس همدل" با همکاری آموزش و پرورش برای تقویت ارائه خدمات تحصیلی به ۴۸۴ دانش‌آموز مددجو اجرا شد.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان با بیان این که طرح مدارس همدل بستر مناسبی برای حمایت تحصیلی از دانش آموزان نیازمند به منظور قبولی در دانشگاه‌های معتبر دولتی است، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۲۴ پسر و ۲۶۰ دختر دانش‌آموز در سه مقطع تحصیلی در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

وی در خصوص تفکیک آمار این دانش آموزان در مدارس، گفت: ۲۴۹ دانش آموز در ۱۵۹ مدرسه غیرانتفاعی، ۱۲ دانش آموز در شش مدرسه نمونه دولتی و ۲۲۳ دانش‌آموز در ۱۱۴ مدرسه هیئت امنایی استان مشغول تحصیل هستند و تاکنون بالغ بر یک میلیارد و ۱۶۸ میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی برای این مددجویان در نظر گرفته شده است.

زارع با تجلیل از مدیران نیکوکار مشارکت کننده در اجرای این طرح گفت: تمام مدارس هیئت امنایی و غیردولتی می‌توانند با همراه شدن در پویش "مدارس همدل"، فرصت مناسبی برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان تحت حمایت این نهاد فراهم کنند.

کد خبر 507372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.