دپوی زباله در یک قدمی مناطق مسکونی کرج

احداث محل دپوی زباله در چند قدمی مناطق مسکونی کرج، نفس کشیدن را در این کلانشهر دشوار کرده است.

به گزارش ایمنا، معمولاً مدیریت شهری برای بارگیری زباله‌ها و انتقال آن به مراکز اصلی دپو و دفن، یک یا چند مرکز موقت دپوی زباله را احداث می‌کند تا تریلی‌ها به این محل مراجعه و زباله را بارگیری کنند.

با توجه به بوی نامطبوع و آلودگی‌های ناشی از این زباله‌ها، مراکز دپو را خارج از بافت شهری و دور از زیستگاه حیوانات احداث می‌کنند، اما مرکز دپوی موقت زباله کرج در خلج آباد و در چند قدمی مناطق مسکونی و رودخانه کرج که زیستگاه حیوانات است، ساخته شده و فرارسیدن فصل تابستان و گرما نیز بوی نامطبوع حاصل از این مرکز را تشدید کرده است.

علی اردلان، مدیرکل هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری کرج در این باره گفت: حجم زیادی از زباله در محل دپوی خلج آباد متمرکز می‌شود، زیرا تریلی‌ها زباله‌ها را از این محل بار می‌زنند، روزانه از آن جا بازدید می‌کنم و حتماً پیگیری می‌کنیم که تجمع زباله در آن نقطه کم شود، زیرا گرمای فصل تابستان، بوی نامطبوع حاصل از زباله‌ها را تشدید می‌کند.

وی در واکنش به رهاسازی شیرابه زباله‌ها در شهر، گفت: تذکراتی به پیمانکاران مبنی بر رهاسازی شیرابه‌ها دادیم که در نهایت به شست و شوی محل‌های مورد نظر انجامید.

مدیرکل هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری کرج ادامه داد: قراردادی را برای ساخت مخازن زباله مکانیزه جدید منعقد کردیم که این مخازن در حال ساخته شدن است و تا ۲۰ روز آینده کلیه تعهدات قرارداد انجام می‌شود البته ۱۵۰۰ سطل زباله مکانیزه دیگر برای شهر کرج نیاز داریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 506698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.