پرسپولیس - آلومینیوم/ علی منصور دوباره گلات را به هم می‌ریزد؟

پرسپولیسی‌ها می‌توانستند امروز به جای "پوکر"، از "گلات" قهرمانی بگویند اگر نفت جوان و آماده علیرضا منصوریان مقابل برانکو در واپسین هفته‌های لیگ پانزدهم صف نکشیده بود. حالا دوباره همه چیز برای "گلات" سرخ‌ها مهیا شده اما باز هم سدی به نام منصوریان و تیم آماده‌اش می‌توانند هر چه رشته‌اند را پنبه کنند!

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر امروز شنبه - ۱۹ تیر ماه - پرسپولیس میزبان آلومینیوم اراک خواهد بود و بدون شک برای چیزی جز سه امتیاز ما به میدان نخواهد گذاشت. کورس قهرمانی آن‌ها با طلایی پوشان اصفهان به اوج حساسیت رسیده و فاصله دو امتیازی حاشیه امنیت قابل اتکایی به نظر نمی‌رسد. آن سوی میدان نیز آلومینیوم که دور رفت با رسول خطیبی توانست نخستین باخت فصل سرخ پوشان تا این جای کار را بر آن‌ها تحمیل کند، امیدوار است نبرد با شاگردان گل محمدی باز هم برایش خوش یمن بوده و بتوانند به کورس سهمیه بازگردند.

یک هفته و تعیین تکلیف دو جام

شاگردان یحیی گل محمدی پس از تساوی با رقیب مستقیم خود در ال‌کلاسیکو ایران، هر سه دیدار بعدی را با برد پشت سر گذاشتند اما هفته گذشته در اهواز نوار پیروزی‌هایشان شکسته و در اهواز مقابل فولاد متوقف شد. آن‌ها البته به لطف تساوی بد هنگام نویدکیا و شاگردانش مقابل پیکان همچنان فاصله دو امتیازی خود در صدر را حفظ کردند تا سرنوشت قهرمان این فصل کاملاً به دست خودشان نوشته شود.

پرسپولیس - آلومینیوم/ علی منصور دوباره گلات را به هم می‌ریزد؟

به علاوه سرخ‌ها همچنان در جام حذفی حضور دارند و باید پنجشنبه هفته جاری مقابل استقلال در شهرآورد بازی کنند. اگر چه آن‌ها دربی قبلی را با برد پشت سر گذاشتند ولی همچنان گرفتن انتقام حذف در جام حذفی سال گذشته به دست رقیب سنتی برایشان جذاب است و پس از نبرد با آلومینیوم، باید تمام تمرکزشان را روی شهرآورد پیش رو قرار دهند.

عیسی به دربی خواهد رسید؟

عیسی آل کثیر که با پایان رسیدن محرومیت شش ماهه توانست مشکل‌گشا هفته‌های پایانی پرسپولیس باشد، با مصدومیتی روبرو شده و با وجود آنکه هفته‌های اخیر توانسته برای تیمش با آسیب دیدگی بازی کند اما خروج اجباری مقابل فولاد هواداران و کادر پرسپولیس را نگران کرده است. برخی منابع مصدومیت شماره هفتاد و دو سرخ پوشان را از ناحیه دست و برخی همسترینگ عنوان کرده‌اند ولی هر چه که هست به نظر می‌رسد او لااقل دو دیدار پیش رو پرسپولیس در هفته جاری را از دست داشته باشد به این ترتیب به نظر می‌رسد آخرین گلزن دربی فرصت درخشش دوباره در این تقابل حیثیتی شهر تهران را از دست داده است.

پرسپولیس - آلومینیوم/ علی منصور دوباره گلات را به هم می‌ریزد؟

جبران مافات مقابل اراکی‌ها

آلومینیوم در نیم فصل نخست رقابت‌ها تنها شکست پرسپولیس را بر این تیم تحمیل کرد تا آن‌ها در حسرت فصل بدون باخت لیگ را به پایان ببرند همین موضوع انگیزه‌های شاگردان گل محمدی در نبرد امروز را بسیار بالا خواهد برد اما از طرفی آلومینیومی‌ها نیز با خود باوری پا به میدان خواهند گذاشت.

آلومینیوم و شاید سهمیه آسیایی در فصل نخست

سبزپوشان اراکی در حالی نخستین حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کنند که با عملکردی قابل تقدیر هم امتیاز با پدیده و تفاضل گل کمتر، ششم هستند با این حال فاصله بسیار اندک آلومینیوم با گل گهر باعث شده شاگردان منصوریان از شانس بالایی برای تصاحب رده چهارمی برخوردار باشند.

پرسپولیس - آلومینیوم/ علی منصور دوباره گلات را به هم می‌ریزد؟

البته شاید در نگاه نخست جایگاه چهارم چندان حائز اهمیت به نظر نرسد اما باید خاطرنشان کرد با توجه به احتمال بالا قهرمانی یکی از سه تیم بالا جدول در جام حذفی، تیم چهارم نیز فرصت کسب سهمیه غیر مستقیم لیگ قهرمانان را به دست خواهد آورد. اتفاقی که در صورت وقوع می‌تواند تاریخ سازی بزرگی برای فوتبال اراک لقب گیرد با این وجود آلومینیوم همچنان در جام حذفی حضور دارد و باید در سیرجان با گل گهر پیکار کند.

پرسپولیس - آلومینیوم/ علی منصور دوباره گلات را به هم می‌ریزد؟

خاطره تلخ پرسپولیسی از جدال با منصوریان در هفته‌های پایانی

فصل نخست حضور برانکو روی نیمکت پرسپولیس با حسرت قهرمانی به پایان رسید. آن‌ها اگر چه تا هفته‌های پایانی شانس بهتری نسبت به استقلال خوزستان برای قهرمانی داشتند اما شکست بد موقع در آزادی مقابل نفت تهران که آن روزها تحت هدایت علیرضا منصوریان با جمع کثیری از جوان‌های دیروز و ستاره‌های شناخته شده امروز، از کورس عقب ماندند تا جام به اهواز برود. پس از آن ماجرا اتفاقات زیادی برای پرسپولیس و منصوریان افتاد. سرخ‌ها چهار بار جشن قهرمانی در لیگ را جشن گرفتند و منصوریان نیمکت‌های زیادی را تجربه کرد ولی حالا بار دیگر در آستانه شرایطی مشابه برای پرسپولیس در کورس با سپاهان، آن‌ها باید مقابل تیم علیرضا منصوریان صف آرایی کنند که باید تا حوالی ساعت ۲۳ صبر کرد و دید که آیا تاریخ تکرار خواهد شد یا خیر؟

کد خبر 506115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.