برنامه دقیقی بر اساس نظرسنجی شهروندان در محله‌ها تدوین شود

یک کارشناس شهرسازی گفت: تقویت ساختارهای اجتماعی، عملیاتی شدن طرح‌ها، کمک به مدیران و برنامه‌ریزان برای رفع به موقع و به جای نیازهای ساکنان از جمله فوایدی است که تشکیل شوراهای محله در سطح محلات شهر دارد.

فرزاد مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به رشد سریع جمعیت شهرها و پیچیده‌تر شدن مسائل شهری نیاز است مدیران و طراحان شهری برنامه‌ریزی ویژه‌ای در سطح محلات و مناطق شهری داشته باشند تا ساکنان برای رفع نیازهای خود مجبور به انجام سفرهای روزانه و بین منطقه‌ای نشوند.

وی افزود: کاهش سفرهای روزانه شهروندان بین مناطق مختلف شهر موجب افزایش ترافیک و آلودگی هوا شده و بر زیرساخت‌های شهری هزینه زیادی وارد می‌کند.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: بدین منظور نیاز است در سطح مناطق و محلات شهری نظرسنجی متناسبی شده و برای هر منطقه با توجه به ویژگی‌ها و خصوصیات فرهنگی، کالبدی و اجتماعی برنامه دقیقی تهیه و تدوین شود.

مؤمنی با بیان این که تصمیمات باید بر اساس نیاز افراد باشد و تنها نظرات مدیران شهری گرفته نشود، تاکید کرد: پس از نظرسنجی و سنجش نیازهای ساکنان محله، نیاز است نتایج تحقیقات به شورای شهر انتقال یافته و در این خصوص سیاست‌گذاری متناسب بشود.

وی اضافه کرد: پس از انجام سیاست گذاری، شهرداری می‌تواند طرح‌هایی برای رفع نیازهای ساکنان محلات در نظر بگیرد و نسبت به اجرایی کردن آنها اقدام کند.

این کارشناس شهرسازی با اشاره به اهمیت وجود شورای محلی، تصریح کرد: وجود این ساختار سیاسی در سطح محلات شهر اهمیت زیادی دارد زیرا در صورتی که مشکلی برای هرکدام از ساکنان محله ایجاد شود، وی بدون مراجعه به شهرداری مناطق و سایر سازمان‌های شهری می‌تواند نسبت به رفع مسئله اقدام کند.

مؤمنی گفت: تقویت ساختارهای اجتماعی، عملیاتی شدن طرح‌ها، کمک به مدیران و برنامه‌ریزان برای رفع به موقع و به جای نیازهای ساکنان از جمله فوایدی است که تشکیل شوراهای محله در سطح محلات شهر دارد.

کد خبر 503954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.