۳۸ پروژه بهداشتی در استان اصفهان افتتاح شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در سی و چهارمین آئین پویش "ره سلامت" و افتتاح همزمان ۶۹۶ پروژه بهداشتی و بخش‌های درمانی در سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور مسئولان کشوری و وزیر بهداشت برگزار شد، در استان اصفهان حدود ۳۸ پروژه بهداشتی و ۱۹ واحد درمانی افتتاح شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طاهره چنگیز، در سی و چهارمین آئین پویش "ره سلامت" و افتتاح همزمان ۶۹۶ پروژه بهداشتی و بخش‌های درمانی در سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور مسئولان کشوری و وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: در استان اصفهان ۳۸ پروژه بهداشتی و ۱۹ واحد درمانی افتتاح شده است.

وی با اشاره به اعتبار هزینه شده برای افتتاح این پروژه‌های بهداشتی، ادامه داد: حدود ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در استان اصفهان برای افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی هزینه شده است تا بتوانیم در این زمینه خدمات درمانی بیشتر و بهتری را به افراد در نقاط مختلف استان ارائه دهیم و خدمات درمانی با انجام این زیرساخت‌ها بهبود یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص مساحت کل پروژه‌های بهداشتی و درمانی در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: مساحت واحدهای بهداشتی و درمانی در ۳۸ پروژه به حدود ۱۰ هزار متر مربع می‌رسد و این اقدامات بر اساس تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مسئولان ذی ربط به مرحله افتتاح رسیده تا وارد چرخه خدمت رسانی شوند.

وی تصریح کرد: اقدامات مربوطه برای نو شدن کالبد مکان‌های بهداشت و عرضه خدمات سلامت و بهداشت انجام شده است و ارائه خدمات مراکز سلامت نیز بازنگری شده است، چرا که با تغییرات جمعیتی و تغییرات سطح نیاز و انتظارات مردم لازم است ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نیز بهبود یابد.

چنگیز اضافه کرد: این پروژه‌ها در ۱۴ منطقه شهری و روستایی افتتاح شده و ۱۹ واحد بهداشتی درمانی قابل بهره‌برداری شامل ۹ واحد مرکز خدمات جامع سلامت، دو واحد پایگاه سلامت، دو واحد خانه بهداشت، شش واحد پانسیون پزشکان با اعتبار تأمین شده در استان اصفهان افتتاح شد.

سید حامد برکاتی، مدیرکل سلامت، جمعیت و خانواده وزارت بهداشت هم در خصوص تشریح اقدامات و پروژه‌های بهداشتی استان اصفهان در این مراسم، اظهار کرد: در طول سال‌ها خدمات مادر و کودک و سالمندان در کشور به خوبی اجرا شد و کارنامه بجا مانده از این خدمات مایه مباهات و در جهت بهتر شدن خدمات در این زمینه است.

کد خبر 503946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.