خوش‌بینی یورگن بوس برای برگزاری فیزیکی «نمایشگاه فرانکفورت»

یورگن بوس رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت امیدوار است امسال بتوانند با کیفیت سال‌های گذشته نسخه فیزیکی این نمایشگاه را برپا کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، درحالی‌که بسیاری از نمایشگاه‌های کتاب در سراسر جهان به صورت مجازی برگزار می‌شود، یورگن بوس رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت امیدوار است امسال بتوانند با کیفیت سال‌های گذشته نسخه فیزیکی این نمایشگاه را برپا کنند. امسال قرار است نمایشگاه کتاب فرانکفورت از ۲۰ تا ۲۴ اکتبر به صورت مجازی و فیزیکی برگزار شود. رئیس نمایشگاه در آخرین کنفرانس مجازی خود گفت: امسال علاوه بر امکانات مجازی، سالن ۶ برای ثبت‌نام از ناشران و عوامل صنعت کتاب آماده شده است و قرار است از این سالن در نمایشگاه پیش رو استفاده شود.

وی افزود: امسال برای برگزاری نسخه فیزیکی نمایشگاه علاوه بر سالن ۶ از سالن‌های دیگر سه و چهار هم استفاده می‌شود و حتی قرار است برخی غرفه‌های موقت برای استراحت و ملاقات ناشران ایجاد شود تا مسئله و نگرانی ویروس کرونا تا حدودی برطرف شود. برای تجمع و برگزاری کنفرانس‌ها نیز فضایی مخصوص در نظر گرفته شده است. در نمایشگاه تدارک ویژه‌ای برای ناشران مستقل در نظر گرفته شده به طوری که می‌توان نمایشگاه امسال را با عنوان ناشران مستقل نام‌گذاری کرد.

رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت ادامه داد: امیدواریم ناشران مستقل بر خلاف سال‌های گذشته از کشورهای دیگر امسال حضور بیشتری در نمایشگاه داشته باشند چون صنعت نشر کنونی در جهان بیشتر روی این ناشران استوار شده است. کشور کانادا به عنوان مهمان افتخاری قرار است با ناشران بیشتری در این نمایشگاه شرکت کند.

امسال برنامه تخصصی «بازسازی فرهنگ» وزارت فرهنگ آلمان به صورت محدودی در نمایشگاه برگزار خواهد شد؛ ولی به دلیل تدابیر بهداشتی ممکن است از شرکت‌کنندگان کمتری در این برنامه استفاده شود. به علت دورکاری بسیاری از ناشران بزرگ دنیا مثل مک‌میلان و پنگوئن برای کارمندان خود نمایشگاه فرانکفورت نیز از مدل آنها استفاده کرده است و برای ثبت‌نام از ناشران به همین صورت عمل خواهد کرد.

به گفته مسئولان نمایشگاه فرانکفورت در نمایشگاه آینده تاکید ویژه‌ای روی تنوع زبان‌ها و کتاب‌های منتشرشده به زبان‌های غیر از انگلیسی شده است و امکاناتی برای ملاقات ناشران مستقل از کشورهای مختلف با یکدیگر تدارک دیده شده است. علاوه بر این مسئله کپی‌رایت در بازار جهانی کتاب و کتاب‌های منتشرشده در این بازار نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت و از هم اکنون این امیدواری وجود دارد که با حضور سازمان‌های بین‌المللی مربوطه به طور جدی‌تری به این موضوع پرداخته شود.

منبع: ایبنا

کد خبر 502641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.