خرید تضمینی دام عشایر اصفهان از هفته آینده آغاز می‌شود

مدیر کل امور عشایر استان اصفهان گفت: بر اساس اعلام سازمان امور عشایر ایران، خرید تضمینی دام عشایر استان اصفهان از هفته آینده همزمان با اصفهان در هفت استان دیگر انجام خواهد شد.

مختار اسفندیاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با خرید تضمینی دام توسط سازمان امور عشایر اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده، ابتدا در هفت استان که نسبت به سایر استان‌ها بارش کمتری در آن اتفاق افتاده، خرید تضمینی دام انجام می‌شود، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، شمالی و رضوی از جمله این استان‌ها هستند.

وی افزود: بر اساس اعلام سازمان امور عشایر ایران، خرید تضمینی دام عشایر استان اصفهان از هفته آینده و همزمان در هفت استان دیگر انجام خواهد شد همچنین طی دو هفته آینده نیز در استان آذربایجان و سایر استان‌های باقیمانده خرید تضمینی دام عشایر انجام خواهد شد.

کاهش قابل توجه تولید دام عشایر

مدیر کل امور عشایر استان اصفهان گفت: کاهش بارش‌ها در سالی که گذشت خسارت بسیار زیادی به میزان تامین علوفه عشایر وارد کرد، علاوه بر این میزان گوشت تولیدی عشایر کاهش قابل توجهی داشته است.

اسفندیاری افزود: هزینه‌های دولت برای آبرسانی سیار به مناطق عشایر افزایش یافته است. کاهش بارش به طور کل تأثیر منفی بر اقتصاد جامعه عشایر داشته است.

وی تصریح کرد: خرید تضمینی دام به صورت ترکیبی هر کیلو بز و میش و بره و بزغاله، به قیمت ۴۵ هزار تومان انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، روز دوشنبه _ ۱۷ خردادماه_ شاهپور علایی مقدم، رئیس سازمان امور عشایر ایران اعلام کرد: قیمت خرید تضمینی دام عشایر به صورت ترکیبی ۴۵ هزار تومان و به ازای فروش هر کیلوگرم دام زنده به شرکت پشتیبانی امور دام، سه کیلوگرم جو یارانه‌ای نیز به عشایر داده می‌شود.

وی چندی پیش از تشکیل ستاد ملی مدیریت و مقابله با اثرات خشکسالی در سازمان امور عشایر خبر داد و اعلام کرد که این ستاد به دنبال ارائه تسهیلات لازم برای مدیریت و کاهش بحران خشکسالی است و به شورای قیمت‌گذاری کالاهای اساسی پیشنهاد داده است تا برای جلوگیری از فروش دام به دلالان توسط عشایر، یک میلیون رأس دام عشایر توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور و همکاری تشکل‌های عشایری خریداری شود.

پس از آن شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی نیز به منظور حمایت از دام عشایر تصویب کرد که قیمت خرید حمایتی دام عشایر به ازای هر کیلو دام زنده سبک عشایری ۴۵ هزار تومان باشد و شرکت پشتیبانی امور دام را به عنوان مباشر خرید تعیین کرد همچنین مصوب شد که به ازای خرید هر کیلو گرم دام زنده سبک عشایری، معادل سه کیلوگرم جو وارداتی با قیمت مصوب از محل ذخایر راهبردی کشور به اتحادیه تعاونی‌های عشایری جهت تأمین خوراک دام عشایر تحویل داده شود.

کد خبر 499437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.