از احداث مسیر ویژه معلولان تا برنامه‌ریزی برای رفع حاشیه‌نشینی

شهردار اصفهان در شصت و سومین نشست هم اندیشی اصفهان فردا با منتخبان شوراهای معتمدین مناطق شهرداری دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این دیدار که با پاسخگویی شهردار اصفهان و رئیس شورای اسلامی شهر همراه بود، ابتدا معتمدان مناطق ۱۵ گانه شهرداری به بیان دغدغه‌های مردم و مشکلات مربوط به منطقه خود پرداختند تا مدیران شهری در جریان دغدغه‌ها، پیشنهادها و مشکلات شهروندان قرار گرفته و برای رفع آنها راهکارهایی ارائه کنند.

آنچه در ادامه می‌خوانید گزارشی از این جلسه همراه با نکات و مسائل بیان شده از سوی معتمدان است:

ایجاد مسیرهای مناسب برای تردد معلولان در پارک‌ها

«ارحام صدر» معتمد منطقه یک شهرداری اصفهان به عنوان نخستین معتمد با تقدیر از کارکنان شهرداری به خاطر ارائه خدمات در شهر، خواستار ایجاد مسیرهای مناسب برای تردد معلولان در پارک‌ها و پیاده‌روها شد.

♦ ایجاد مسیر دوچرخه در خیابان عباس آباد برای ساکنان این خیابان مشکلاتی به وجود آورده که از جمله آنها، ایجاد مانع در مسیر خروج خودروها از منازل و افزایش ترافیک در خیابان است.

از احداث مسیر ویژه معلولان تا برنامه‌ریزی برای رفع حاشیه‌نشینی

لزوم نهضت احداث پارکینگ در اصفهان

«غدیر زاده» معتمد منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان دغدغه‌های خود را اینگونه بیان کرد:

♦ نشست هم‌اندیشی برای شهری با دو میلیون نفر جمعیت نباید با تعداد اندکی از افراد برگزار شود بلکه باید بیش از دو هزار نفر حضور داشته باشند تا مسائل مردم به طور کامل مطرح و بررسی شود.

♦ تعداد پارکینگ‌های شهر کافی نیست و همه مردم هر روز با مشکلاتی در این راستا مواجه هستند، به نظر می‌رسد برای اجرای «نهضت احداث پارکینگ» باید برنامه‌ریزی شود؛ البته اخیراً شهرداری اصفهان از فضای زیرین خیابان‌ها برای احداث پارکینگ استفاده می‌کند که فرصت مغتنمی است.

هفت خیابان طرح تفصیلی منطقه ۲ احداث شود

«کریمی» معتمد منطقه دو شهرداری اصفهان خواستار رسیدگی هر چه بیشتر به محله بختیار دشت و انتقال موزاییک‌سازان محله ولدان به این ناحیه شد.

♦ طولانی بودن و وسعت زیاد منطقه دو باعث شده شهرداری برای ارائه خدمات بهینه به مردم با مشکلاتی مواجه باشد.

♦ احداث نشدن هفت خیابان از طرح تفصیلی در این منطقه مشکلات ترافیکی را تشدید کرده، همچنین کم عرض بودن کل معابر منطقه از دیگر مسائل موجود است.

♦ عملیات احداث پایانه صمدیه پس از سال‌ها تنها ۱۰ درصد پیشرفت داشته است که می‌طلبد با عزم جدی برای تکمیل این پروژه اقدام شود.

♦ سال‌های زیادی است که احداث پارک ورودی محله دهنو خواسته شهروندان بوده که امیدواریم عملیاتی شود.

♦ اگر مشکل زمین ۱۵ هکتاری محله دهنو حل شود می‌توانیم در این زمین باغ بانوان و خانه موسیقی داشته باشیم همچنین برای تعیین تکلیف و صدور پروانه ساختمانی برای برخی اراضی محله دهنو اقدام شود.

استمرار شایسته‌سالاری و احترام به نظرات معتمدان محلی

«حیدری» معتمد منطقه ۱۴ شهرداری با ابراز خرسندی از فعالیت‌ها و اقدامات شهرداری، چنین گفت:

♦ شهرداری منطقه ۱۴ یک منطقه در حال توسعه است که به لطف توجه مدیران شهری رو به بالندگی و پیشرفت مسیر خود را ادامه می‌دهد، اما آیا مدیران شهری و شورای شهر در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته بودجه این منطقه شهری را افزایش داده‌اند؟

♦ منطقه ۱۴ شهرداری پتانسیل زیادی برای جذب گردشگران دارد از این رو برنامه‌های فرهنگی و گردشگری منطقه باید رونق بگیرد؛ البته با توجه به شیوع کرونا اجرای این برنامه‌ها محدود شده که امیدواریم در سال‌های آینده برنامه‌های فرهنگی و فعالیت‌ها برای رونق گردشگری در این منطقه افزایش پیدا کند.

♦ در سال‌های اخیر برخی مناطق شهری مشکلاتی در ارتباط با متکدیان و معتادان داشتند که منطقه ۱۴ نیز از این موضوع مستثنی نبوده، از این رو درخواست می‌شود با توجه به اینکه این معضلات اجتماعی باعث سلب آسایش مردم و ایجاد خلأ در ارائه خدمات شهرداری می‌شود، برای رفع آسیب‌های موجود چاره‌اندیشی شود.

♦ با توجه به اینکه اصفهان از سال‌های دور تاکنون به شهر دوچرخه‌ها شهرت داشته، درخواست می‌شود نسبت به بازگشایی ایستگاه‌های دوچرخه در این شهر اقدام شود.

♦ خط دوم متروی اصفهان در حال حاضر با سرعت خوبی در حال احداث است که امیدواریم با تغییر مدیریت شهری رسالت سرعت در اجرای مترو با توقف مواجه نشود.

♦ بعضی از مدیران و مسئولان در بخش‌های مختلف شهرداری فعالیت‌های خوبی داشتند که انتظار می‌رود با تغییر سیستم مدیریت شهری شایسته‌سالاری پایدار و به نظرات معتمدان محلی احترام گذاشته شود تا شاهد تعالی و پیشرفت شهر باشیم.

از احداث مسیر ویژه معلولان تا برنامه‌ریزی برای رفع حاشیه‌نشینی

نام هنرمندان بر تونل‌های نورانی میدان امام حسین (ع) ثبت شود

«یکتا» معتمد منطقه ۳ شهرداری مردم‌داری شهردار اصفهان را زبانزد خاص و عام دانست و تصریح کرد:

♦ با قدم زدن در چهارباغ که با اهتمام ویژه شهرداری به محور پیاده تبدیل شده، تمام اتفاقات روزمره را فراموش می‌کنیم از این رو باید از تلاش شهرداری اصفهان برای اجرای این پروژه ماندگار در یک محور تاریخی قدردانی کرد.

♦ پیشنهاد می‌شود در تونل‌های نورانی میدان امام حسین (ع) نام هنرمندان ثبت و برای تئاتر شهر اصفهان چاره اندیشی شود. امیدواریم موزه شهر اصفهان با نامگذاری شایسته به زودی فعالیت خود را آغاز کند.

محله قائمیه را از بن بست خارج کنید

«دهقان» معتمد منطقه ۱۳ شهرداری خواستار استفاده هر چه بیشتر مدیریت شهری از تفکرات جوانان شد و اظهار کرد:

♦ مدیران شهری باید بیشتر جوانان را ببینید و از تفکرات آنها استفاده کنند.

♦ منطقه ۱۳ در مبادی ورودی جنوب شهر قرار دارد که با توجه به موقعیت جغرافیایی، احداث و تکمیل رینگ چهارم بسیار مهم و حیاتی است.

♦ تعریض پل زندان با جدیت در حال انجام است که جا دارد در این فرصت از تلاش‌های شهرداری در اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی در شهر قدردانی کرد.

♦ معضل دیگری که در حال تبدیل شدن به یک بحران شده، ناهنجاری‌هایی است که از ناژوان به سمت منطقه ۱۳ سرریز می‌شود که می‌طلبد مدیریت کلان شهر این مسائل را حل کند.

♦ از بن‌بست خارج شدن محله قائمیه خواسته مهم شهروندان این منطقه است؛ بی‌شک اگر شهرداری و شورا این موضوع را به طور ویژه پیگیری کنند، بسیاری از معضلات حل خواهد شد.

ایجاد مسیرهای دوچرخه اقدام ارزنده شهرداری

«باقری» معتمد منطقه ۱۲ شهرداری با قدردانی از اقدامات انجام شده در این دوره مدیریت شهری در نقاط مختلف شهر، اینگونه سخن گفت:

♦ جای جای شهر اصفهان گویای تلاش‌های مدیران و کارکنان شهرداری است چرا که علیرغم مشکلات اقتصادی اقدامات خوبی در سطح شهر انجام شده و به عنوان مثال ایجاد مسیرهای دوچرخه اقدامی ارزنده و قابل تقدیر است.

♦ اگر در دروازه‌های شرق، غرب، جنوب و شمال اصفهان مکان‌های مناسب برای استقرار مسافران ایجاد شود، خواسته بسیاری از مسافران برطرف خواهد شد.

♦ در خیابان مطهری (ملک شهر) سرویس‌های بهداشتی وجود ندارد.

♦ کمک به مساجد اقدام دیگری است که مورد مطالبه هیئت امنای مساجد به ویژه مسجد انسیة الحورا در محله نگین است.

از احداث مسیر ویژه معلولان تا برنامه‌ریزی برای رفع حاشیه‌نشینی

نصب تندیس خواجه پطروس در خیابان نظر غربی

«منزوی» معتمد منطقه ۵ شهرداری دغدغه‌های خود را اینچنین بیان کرد:

♦ در محله حسین آباد اتصال فرعی‌های خیابان جوشقانی و خیابان حسین آباد برای رفع مشکلات ترافیکی ضروری است.

♦ محله باغ زرشک از محلات قدیمی شهر به شمار می‌رود که مشکلات ترافیکی آن باید رفع شود همچنین تأمین اعتبار برای کمک به مجموعه فرهنگی محله باغ زرشک ضروری است.

♦ نصب تندیس خواجه پطروس در خیابان نظر غربی و نصب تابلوهای اماکن تاریخی و تابلوهای فرهنگ‌ساز در محله‌های ارامنه درخواست شهروندان ساکن در این محدوده است.

♦ مسجد احمدیه باید در طراز خیابان نظر باشد و رسیدگی لازم به آن انجام شود.

♦ تکمیل سیستم سرمایش و گرمایش و آسانسور سالن مطالعه مسجد امام موسی بن جعفر (ع)، انجام آسفالت مسیر مجاور امامزاده محمد (ص) از دیگر خواسته‌های شهروندان است همچنین سنگ‌فرش بین مسجد موسی بن جعفر (ع) و امامزاده محمد (ص) از خواسته‌های اهالی محله مارنان است.

♦ در محله سیچان شهروندان درخواست اجرای سنگفرش مسجد بقیه الله و درخواست آزادسازی گلوگاه‌ها را دارند، همچنین انتظار می‌رود نامگذاری چهارراه دکتر امین (شهید شیمیایی) که با غفلت تغییر یافته، بار دیگر صورت گیرد و این چهارراه بار دیگر به نام این عالم وارسته راه نامگذاری شود.

♦ در محله کوی سپاهان ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی و در محله کوی امام جعفر صادق (ع) درخواست احداث فرهنگ سرا و سالن مطالعه از سوی شهروندان مطرح است.

♦ احداث پاتوق شهری جنب مادی کوچه ائمه اطهار در محله کوی امام جعفر صادق (ع) از دیگر خواسته‌های شهروندان است.

لزوم تسریع در انجام آزادسازی اراضی در مسیر اجرای طرح‌های شهر

«باباصفری» معتمد منطقه یازده شهرداری خواستار تسریع در انجام آزادسازی اراضی در مسیر اجرای طرح‌های شهر و توافق با مالکان و موارد مرتبط با کمیسیون ماده ۵ شد.

♦ پس از تشکیل شورای معتمدان، در این منطقه پیرامون موضوعات و دغدغه‌ها بررسی و همفکری‌های لازم انجام شده است.

♦ در این منطقه اقدامات زیادی از جمله احداث پارک آب و آتش، جانمایی ورزشگاه رهنان و تخصیص اعتبار برای ایستگاه مترو رهنان، دستور احداث پارک مدافعان حرم، تصویب طرح محور گردشگری، افتتاح سینما مهتاب و احداث خیابان کاتب اصفهانی انجام شده که لازم می‌دانم در این فرصت از اقدامات انجام شده قدردانی کنم.

♦ تسریع در انجام آزادسازی اراضی در مسیر اجرای طرح‌های شهر و توافق با مالکان و موارد مرتبط با کمیسیون ماده ۵ خواسته شهروندان منطقه ۱۱ است تا در روزهای پایانی سال شاهد به ثمر رسیدن پروژه‌های متعدد شهری باشیم.

♦ امیدواریم به زودی شاهد اجرای طرح محور گردشگری در رهنان، ساماندهی نهر ظهرآبادی و حاشیه‌سازی آن همچنین تکمیل ادامه پارک مدافعان حرم، آزادسازی ادامه خیابان شهید تقی‌یار و کلنگ‌زنی ایستگاه مترو در این منطقه باشیم.

توسعه فرهنگی مقدمه توسعه شهری

«اعتصام پور» معتمد منطقه چهار شهرداری با ابراز خرسندی از عدم تراکم فروشی برای درآمدزایی در این منطقه به ویژه در خیابان‌های مهرآباد و مشتاق، گفت:

♦ در کنار پل غدیر یک گذر در یک عرض چهار متری به دلیل سو مدیریت قبلی، تراکم زیادی فروخته شده و مشکلات ترافیکی زیادی ایجاد شده است.

♦ قرار بود در تقاطع علامه امینی (محدوده پل غدیر) میدانی احداث شود که امیدواریم نهادینه شود و با تغییر مدیریت شهری بار دیگر تفکر تراکم فروشی برقرار نشود.

♦ در حوزه شورای شهر و شهرداری مرکزی، فضای نخبه‌گرایی و دعوت از نخبگان و دغدغه‌مندان و علاقه‎ مندان آنگونه که باید وجود نداشته در حالی که مقدمه توسعه شهری، توسعه فرهنگی است و اصفهان پتانسیل جهش در همه ابعاد را دارد.

♦ در اصفهان توسعه اتفاق نمی‌افتد زیرا روح نخبه گرایی وجود ندارد، بنابراین دیکتاتوری فکری باید از بین برود.

از احداث مسیر ویژه معلولان تا برنامه‌ریزی برای رفع حاشیه‌نشینی

برنامه‌ریزی برای جلوگیری از حاشیه نشینی

«داوری» معتمد منطقه ۱۰ شهرداری با تقدیر از اقدامات انجام شده در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان به ویژگی‌های این منطقه اشاره کرد و گفت:

♦ در این منطقه ایجاد سخت افزارهای فرهنگی به خوبی انجام شده و خیریه‌های متعدد در تمام زمینه‌ها فعال هستند.

♦ نیروهای انسانی جوان در منطقه ۱۰ فعالیت دارند و با توجه به زندگی قومیت‌ها و اقوام مختلف در این منطقه می‌توان گفت که منطقه ۱۰ عنوان ایران کوچک است.

♦ احداث رینگ چهارم و خط دو قطار شهری در این منطقه ارزش افزوده زیادی به همراه داشته است.

♦ نیازهای شهروندان ساکن در این منطقه شامل افزایش زیرساخت‌های نرم‌افزاری در منطقه، برنامه‌ریزی برای جلوگیری از حاشیه نشینی و اشتغال جوانان است؛ گرچه اشتغال جوانان جزو وظایف شهرداری نیست، اما با گره زدن پتانسیل‌ها می‌توان اقدامات خوبی را در این راستا انجام داد همچنین ساماندهی مشاغل مزاحم از دیگر خواسته‌های مردمی منطقه است.

توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در منطقه ۶

«حجت‌الاسلام والمسلمین کاووسی» معتمد منطقه ۶ شهرداری در این نشست چنین گفت:

♦ ساکنان محله کوی خواستار توسعه امکانات فرهنگی و ورزشی هستند که امیدواریم شهرداری در این راستا گام بردارد.

♦ شهرداری و شورای شهر با احداث سالن اجتماعات گلستان شهدا و اقدامات گسترده در تخت فولاد به عنوان دومین قبرستان مهم دنیای تشیع که عالمان بزرگی در آن آرمیده‌اند و برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی خدمات ارزنده‌ای از خود به یادگار گذاشته‌اند که جای قدردانی دارد.

♦ منطقه شش نیاز به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، فرهنگسرا و مراکز ورزشی دارد.

♦ انتظار می‌رود برای کاهش مشکلات ترافیکی چهارراه شیخ صدوق و ادامه مسیر به سمت گلستان شهدا چاره‌اندیشی شود که بی‌شک اثرات معنوی اقدامات شهرداری خالصانه در پیشگاه خدا، تاریخ و آیندگان محفوظ خواهد ماند.

احداث بیمارستان در میدان بهار

«رضایی» معتمد منطقه ۹ شهرداری ضمن قدردانی از خدمات و تلاش‌های شهرداری برای اجرای پروژه‌های متعدد در شهر، چنین گفت:

♦ در دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان خط یک متروی اصفهان تکمیل و عملیات اجرایی خط دو مترو آغاز شد که اقدامی بسیار ارزنده در کارنامه عملکرد این دوره مدیریت شهری است.

♦ آغاز عملیات اجرایی رینگ چهارم و افتتاح پل آفتاب اقدام جسورانه دیگری بود که در این دوره مدیریت شهری رقم خورد.

♦ در منطقه ۹ شهرداری اقداماتی انجام شد که رضایتمندی مردم را به همراه داشت، از جمله این موارد می‌توان به تکمیل خیابان بهشت پس از ۱۷ سال، پیشرفت ۹۰ درصدی ورزشگاه غرب و تکمیل آن در آینده نزدیک، اصلاح مسیر ورودی خیابان کوهانستان اشاره کرد.

♦ امیدواریم در دوره پنجم شورای شهر کلنگ پل مهتاب در این منطقه نیز به زمین زده شود و برای رفع مشکلات ترافیکی فلکه جهاد نیز چاره‌اندیشی شود.

♦ زمین میدان بهار که در مالکیت شهرداری می‌تواند به احداث بیمارستان در غرب اصفهان اختصاص یابد.

از احداث مسیر ویژه معلولان تا برنامه‌ریزی برای رفع حاشیه‌نشینی

عزم جدی برای اجرای طرح «صحرای پرتمان»

«نریمانی» از پیشکسوتان تئاتر و تلویزیون در اصفهان که به عنوان معتمد منطقه ۸ شهرداری در این نشست حضور یافته بود، دغدغه‌های خود را اینگونه بیان کرد:

♦ در این دوره مدیریت شهری عکس‌‎ها، پوسترها و بنرها با گستردگی بیشتری در سطح شهر منتشر شده که اقدام ارزنده‌ای است زیرا معتقدیم اگر هر معضلی را از محور هنر عبور دهیم بی شک برطرف خواهد شد.

♦ تئاتر برای انتقال مفاهیم معضلات و مشکلات اجتماعی بسیار مناسب بوده و اصفهان خاستگاه تئاتر است.

♦ یکی از معضلات بزرگ منطقه هشت شهرداری منطقه ۱۰۰ هکتاری بین خیابان‌های رزمندگان، امام خمینی و ردانی پور «صحرای پرتمان» است که تعیین تکلیف آن از نیم قرن پیش خواسته مردم بوده که خوشبختانه پس از پیگیری‌های زیاد با کمک شورا و شهرداری این طرح در کمیسیون ماده ۵ مصوب شد، اما برای اجرای آن باید همت ویژه‌ای وجود داشته باشد.

♦ اقدامات شهرداری در این منطقه در زمینه زیباسازی شهری، اجرای دیوارنگاره‌ها و المان‌های حجمی، پیاده روسازی، آسفالت معابر و آبرسانی به فضای سبز قابل تقدیر و ستودنی است.

اتمام پروژه‌های نیمه تمام

«منصوری» معتمد منطقه هفت شهرداری دغده‌های خود را اینگونه مطرح کرد:

♦ در این منطقه حدود ۲۰۰ هزار نفر ساکن هستند که معادل جمعیت برخی از شهرستان‌های اطراف اصفهان بوده و گویای تراکم جمعیت زیاد است.

♦ درخواست شهروندان منطقه از شهرداری اتمام پروژه‌های نیمه تمام است همچنین میزان بودجه منطقه برای اجرای پروژه‌های متعدد باید افزایش یابد.

«سجادی» دیگر شهروند منطقه هفت، با قدردانی از تلاش شهرداری اصفهان و مدیران مناطق درخواست افزایش نورپردازی‌ها، تعداد المان‌های شهری و آب‌نماها در این منطقه همچنین امکان پرداخت مبلغ قبوض عوارض به صورت تقسیطی را مطرح کرد.

کد خبر 496356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.