رهبر: دایره حضور کاندیداها در عرصه انتخابات محدودتر شود

امام جمعه موقت اصفهان گفت: بهتر است دایره حضور کاندیداها در عرصه انتخابات محدودتر شود و تعداد معدودی کاندیدای شاخص در کارزار انتخابات ریاست جمهوری حاضر شوند.

محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد وضعیت سیاسی فعلی کشور اظهار کرد: انتخابات پرشور از جنبه سیاست خارجی، پشتیبانی مردم ایران از نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد بنابراین اولویت حضور پر شور مردم در انتخابات بوده و انتخاب اصلح از جمله اولویت‌های بعدی است.

وی افزود: اکثر مردم ایران به عنوان تکلیف شرعی، پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی را وظیفه خود می‌دانند. بر اساس نظر علما، شرکت در انتخابات تکلیف شرعی است زیرا مشارکت در انتخابات به معنای پشتیبانی از نظام اسلامی است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: انتظار می‌رود کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری عقلانیت سیاسی داشته باشند و علیه یکدیگر موضعگیری نکرده و به جای آن برنامه‌های خود را مشخص کنند. هواداران کاندیداها نیز به تخریب رقبای خود نپردازند.

رهبر تصریح کرد: طی سال‌های گذشته خاطرات تلخی از مناظرات انتخاباتی بر جای مانده و بر همین اساس لازم است کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در مناظره‌ها اصول اخلاق اسلامی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است دایره حضور کاندیداها در عرصه انتخابات محدودتر شود و تعداد معدودی کاندیدای شاخص در کارزار انتخابات ریاست جمهوری حاضر شوند.

کد خبر 495765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.