بروز التهاب قلبی پس از دریافت واکسن کرونا!

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که تعدادی از جوانان پس از دریافت واکسن کرونا التهاب قلبی را تجربه کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد تعداد کمی از جوانان پس از دریافت واکسن کرونا، عارضه میوکاردیت که به معنای التهاب عضلات قلب است را تجربه کردند؛ معمولاً پسران نوجوان و جوانان به این مشکل مبتلا شده‌اند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که التهاب قلبی ایجاد شده پس از دریافت واکسن بدون بروز مشکل خاصی از بین می‌رود. میوکاردیت ممکن است توسط انواع ویروس‌ها رخ دهد.

در گزارشات منتشر شده اعلام نشده است که چه تعداد از افراد پس از دریافت واکسن کرونا التهاب قلبی را تجربه کردند بنابراین لازم است در این زمینه بررسی‌های بیشتری بشود علاوه بر این توصیه شده است که ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و درمانی این موضوع را در نظر داشته باشند.

به نظر می‌رسد که دریافت واکسن باعث بروز میوکاردیت می‌شود بنابراین لازم است این موضوع بررسی شود که آیا بروز این اتفاق فقط به دلیل دریافت واکسن است یا خیر. در حقیقت مزایای دریافت واکسن از معایب و خطرات احتمالی آن بیشتر است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که التهاب عضلات قلب معمولاً چهار روز پس از دریافت واکسن‌های mRNA رخ می‌دهد البته هنوز مشخص نشده است که کدام یک از واکسن‌های فایزر و مدرنا که از فناوری mRNA بهره می‌برد باعث بروز میوکاردیت می‌شود.

مقامات بهداشتی اسرائیل در حال بررسی موارد مشکل التهاب قلب در میان افرادی است که واکسن فایزر را دریافت کرده‌اند. بیشتر افرادی که در این کشور میوکاردیت را تجربه کردند افراد بالای ۳۰ سال بودند البته نتایج این بررسی به طور کامل منتشر نشده است. شرکت فایزر نیز اعلام کرده است که شمار مبتلایان به مشکل میوکاردیت بیشتر از میزان مشاهده شده در جمعیت عمومی نیست، تا کنون نیز رابطه علیتی بین دریافت واکسن و بروز التهاب قلبی مشخص نشده است.

کد خبر 495506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.