ساماندهی ورودی و خروجی جاده اصلی «پالیز» در اولویت شهرداری

سرپرست شهرداری پالیز با اشاره به شهر تازه تأسیس پالیز به عنوان سومین نقطه شهری شهر اسدآباد گفت: در گام نخست زیباسازی مبلمان شهری و زیباسازی و ساماندهی ورودی و خروجی جاده اصلی پالیز از برنامه های اولویت دار شهرداری خواهد بود.

به گزارش ایمنا، محمد قنبری‌عقیل با بیان اینکه شهر پالیز واقع در پنج کیلومتری شهر اسدآباد در مسیر و شاهراه بزرگراه کربلا و عتبات عالیات قرار گرفته و این امر یک ظرفیت و فرصت طلایی برای این شهر نوپا به شمار می‌رود، اظهار کرد: باید از هم اکنون از این قابلیت مهم به عنوان یک برگ برنده برای این شهر جدید استفاده کرده و پیگیر بود و با برنامه‌هایی کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت توسعه این شهر را رقم زد.

وی افزود: برای راه اندازی شهرداری شهر تازه تأسیس پالیز فعلاً یکی از ساختمان‌های مدارس بلااستفاده آموزش و پرورش در این شهر توسط آموزش و پرورش در اختیار شهرداری قرار گرفته که در دست مرمت و بازسازی بوده و با تکمیل مرمت در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.

سرپرست شهرداری پالیز با بیان اینکه در گام نخست برای آغاز فعالیت شهرداری استاندار همدان اعتباری افزون بر ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص داده است، تصریح کرد: با آغاز فعالیت شهرداری فعلاً تنها درآمد پایدار شهرداری عوارض خودروها و ساخت و سازها خواهد بود که باید با همفکری و هم اندیشی با شورا نسبت به ایجاد درآمدهای پایدار دیگر برای ارتقا درآمد شهرداری اقدام کنیم.

وی پیش بینی تعرفه برای عوارض ساخت و ساز شهر پالیز با مشورت شهرداری و شورا را یکی از دیگر برنامه‌های اولویت دار دانست و اضافه کرد: با توجه به نبود معاینه فنی خودروهای سبک در شهرستان اسدآباد یکی از برنامه‌های شهرداری پالیز رایزنی با برخی خیران و زمین داران برای راه اندازی معاینه فنی خودروهای سبک در مسیر جاده اصلی شهر خواهد بود.

قنبری‌عقیل با اشاره به وجود بیش از ۵۰۰۰ دستگاه تریلر و ماشین سنگین در شهرستان اسدآباد گفت: شهر پالیز با دارا بودن بیش از ۷۰۰ تا ۸۰۰ دستگاه تریلر و ماشین دارای بیشترین ماشین سنگین در سطح شهرستان بوده که در حال حاضر با توجه به وجود پارکینگ مشکلی در رابطه با ترافیک و ساماندهی ماشین‌های سبک و سنگین این شهر نداریم.

وی اضافه کرد: احداث پارک در دو نقطه شهر، احداث پارک عمومی در مسیر اصلی شهر برای منتفع شدن شهروندان پالیزی و مسافران مسیر بزرگراه کربلا از فضای سبز موجود، زیباسازی بلوارها و میادین، زیباسازی جاده اصلی، پارک کودک و خانواده و پیگیری ایجاد CNG از دیگر برنامه‌هایی است که در گام نخست در برنامه‌های خود مدنظر خواهیم داشت.

سرپرست شهرداری پالیز از اعلام آمادگی این شهرداری برای توسعه اماکن ورزشی شهر نوپای پالیز خبر داد و یادآور شد: هیچ گونه کوتاهی برای توسعه اماکن ورزشی این شهر تازه تأسیس نخواهیم کرد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به توسعه اماکن ورزشی شهر پالیز افزود: این شهر در حال حاضر تنها دارای یک سالن ورزشی بوده که این میزان سرانه ورزشی برای این شهر کافی نیست و باید توسعه اماکن ورزشی پالیز به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های اولویت دار شهرداری در حوزه ورزش قرار گیرد.

قنبری‌عقیل با بیان اینکه احداث سالن ورزشی چندمنظوره شهر پالیز با کمک خیرین در اولویت کاری قرار دارد، خاطرنشان کرد: تأسیس هیئت‌های ورزشی پالیز به طور قطع ضرورت خواهد داشت تا با این اقدام مردم نیز در طرح‌ها نظرات خود را به ما برسانند.

وی با اشاره به انجام و پیگیری مقدمات احداث زمین چمن مصنوعی پالیز یادآور شد: احداث زمین چمن مصنوعی شهر پالیز می‌تواند نقش مؤثری در رشد رشته پرطرفدار فوتبال در این شهر داشته باشد.

منبع: ایسنا

کد خبر 494684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.