حدود ۲۰ درصد دانش‌آموزان اصفهانی دچار اضافه وزن هستند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش اصفهان گفت: در طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان در استان اصفهان قریب به ۱۹/۶۵ درصد آن‌ها دچار اضافه وزن و ۱۰/۲۰ درصد دچار چاقی و حدود سه درصد آنها لاغر و ۴/۹۸ درصد دچار کمبود وزن بودند و حدود ۶۲ درصد دارای وزن طبیعی بودند و قریب به ۳۸ درصد وزن عادی نداشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آذرکیوان امیرپور صبح امروز _سه‌شنبه ۷ اردیبهشت_ در وبینار اختتامیه کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ)، اظهار کرد: طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی سالم و فعال در مردادماه ۱۳۹۹ به ادارات آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد و در آن ارزیابی سلامت جسمی و میزان نشاط دانش‌آموزان مورد تاکید قرار گرفت و نتایج این طرح تلنگری برای خانواده‌ها، دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی است که کنترل وزن را مورد توجه قرار دهند.

وی اضافه کرد: با افزایش شیوع کرونا متأسفانه افزایش وزن دانش‌آموزان بیشتر شده است و و این اتفاق عواقب زیادی برای آنها دارد.

وی تاکید کرد: اداره تربیت بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان اصفهان هم طرح کوچ و تأمین سلامت عمومی دانش‌آموزان را اجرایی کرد که مرحله اول آن در آبان‌ماه ۱۳۹۹ اجرا شد و با همکاری دبیران و مراقبان سلامت، وزن و قد دانش‌آموزان سنجش شد و بی ام ای آنها مشخص شد.

امیرپور تصریح کرد: در اسفندماه سال گذشته دوباره اطلاعات قد و وزن ۹۱ درصد دانش‌آموزان اصفهان در این سامانه ثبت شد و دانش‌آموزان چاق و دارای اضافه وزن موظف به گرفتن مشاوره نسبت به کنترل وزن بودند و با اقدام به انجام این کار در روز درختکاری (۱۵ اسفندماه) این دانش‌آموزان یک نهال کاشتند تا با این حرکت به یاد داشته باشند در جهت تلاشی که امسال برای کنترل وزن داشتند سال‌های آینده هم این اقدام و توجه به این مسئله را مدنظر داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اصفهان، اظهار کرد: طرح کوچ در زمینه کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان حساسیت ایجاد کرد چرا که برای رسیدن به موفقیت در این زمینه نیاز به فرهنگ‌سازی داریم و امیدواریم در سال‌های آینده عملکردها را به‌روز کنیم و شاهد گام‌های موثرتری در این زمینه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مطابق نتایج آمارگیری به عمل آمده در استان اصفهان قریب به ۱۹/۶۵ دانش‌آموزان دچار اضافه وزن و ۱۰/۲۰ دچار چاقی و حدود سه درصد آنها لاغر و ۴/۹۸ دچار کمبود وزن بودند و حدود ۶۲ درصد دانش‌آموزان دارای وزن طبیعی بودند و قریب به ۳۸ درصد دانش‌آموزان وزن عادی نداشتند و این اتفاق نیازمند فرهنگ‌سازی برای برداشتن گام مؤثر در جهت حفظ سلامت دانش‌آموزان است.

کد خبر 489620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.