۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
بحران کاغذ به جان مطبوعات می افتد؟

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: انتظار داریم که با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و نقش موثر مطبوعات و نشریات در رونق فضای تبادل آرا و نظرات و نشر دیدگاه‌های کاندیداها تدابیر لازم از سوی مسئولان ذیربط برای تامین کاغذ مطبوعات اندیشیده شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خدادی در زمینه نگرانی‌های موجود در مورد عدم تأمین کاغذ روزنامه‌ها، اظهار کرد: با وجود تنگناهای اقتصادی و همچنین شیوع کرونا در سال ۹۹، با همراهی دولت، شخص رئیس جمهور و وزیر فرهنگ توانستیم کاغذ مطبوعات را در طول سال تأمین کنیم. حتی بعد از آنکه به دلیل کمبود شدید منابع ارزی، کاغذ مطبوعات از شمول ارز دولتی حذف شد، با همراهی وارد کنندگان و مؤسسات مطبوعاتی، سهمیه کاغذ مطبوعات را تا زمستان ۹۹ و تا بخش قابل قبولی، تأمین و توزیع کردیم.

وی افزود: با پیگیری‌های متعدد وزیر فرهنگ موضوع کمبود کاغذ برای نشر و مطبوعات هم در سال گذشته و هم در سال جدید، در چندین مرحله به مسئولان مربوطه منتقل شد. ضمن آنکه نامه نگاری‌هایی با معاون اول رئیس جمهور، معاون اقتصادی رئیس جمهور و شخص ریاست جمهوری صورت گرفت و دغدغه اهالی مطبوعات به اطلاع ایشان رسید.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در همین زمینه تصریح کرد: پی‌نوشت رئیس جمهور ذیل نامه اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مایه دلگرمی شد، چرا که تاکید شده بود که در خصوص درخواست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام صورت گیرد تا نگرانی از کمبود کاغذ در سال ۱۴۰۰ مرتفع شود.

خدادی با اشاره به تغییرات مدیریتی در وزارت صمت و همچنین خروج کاغذ از تخصیص ارز دولتی، تاکید کرد: اکنون پیگیر این موضوع هستیم که گروه کالایی کاغذ در ستاد اقتصادی دولت مطرح و تغییر آن، تصویب شود تا راه برای تأمین ارز باقیمانده ۹۸ یا تأمین ارز جدید برای سال ۱۴۰۰ فراهم شود که امیدوارم در اولین جلسه ستاد اقتصادی دولت درباره آن تصمیم گیری شود تا هم چرخه نشر و مطبوعات در سال جدید با چالش جدی مواجه نشود و هم بازار کاغذ دچار تنش و اختلال نشود.

وی گفت: با توجه به تجربه سال‌های ۹۸ و ۹۹ با نگاه واقع بینانه‌ای درخواست تأمین ارز دولتی برای کاغذ را داریم و در کارگروه کاغذ به این نتیجه رسیدیم که تخصیص ارز در حد ۵۰ درصد سال ۹۸ مشکلات مجموعه نشر و مطبوعات را تا پایان سال، مرتفع خواهد کرد.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: انتظار داریم با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و نقش مؤثر مطبوعات و نشریات در رونق فضای تبادل آرا و نظرات و نشر دیدگاه‌های کاندیداها تدابیر لازم از سوی مسئولان ذیربط برای تأمین نیاز کاغذ مطبوعات اندیشیده شود.

کد خبر 488396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.