هیچ موشک غیرنقطه‌زنی در جمهوری اسلامی‌ ایران ساخته نمی‌شود

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه گفت: زمانی موشک‌هایمان را در کویر تست می‌کردیم و آن را پیدا نمی‌کردیم اما به مرور با نصب سامانه، تمام انحرافات را رفع کردیم و هیچ موشک غیرنقطه‌زنی در جمهوری اسلامی‌ ایران ساخته نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار علی بلالی ظهر امروز _شنبه بیست‌ونهم اردیبهشت_ در اختتامیه جشنواره جام رسانه امید با بیان اینکه ما تربیت یافته مکتب امام خمینی (ره) هستیم که ما می‌توانیم را به ما آموخت، اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس بزرگ‌ترین تهدید را تبدیل به فرصت کردیم و نگذاشتیم وجبی از کشورمان کم شود و این قدرت تنها با مقاومت و نهراسیدن از شکست به‌دست آمد.

وی افزود: شهید تهرانی‌مقدم نخستین سلاح موشکی که به دستمان رسید را بومی کرد و امروز نمونه‌هایی با ایده و فکر خودمان ساختیم و از دور خارج نشدیم.

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه عنوان کرد: زمانی موشک‌هایمان را در کویر تست می‌کردیم و آن را پیدا نمی‌کردیم، اما به مرور با نصب سامانه، تمام انحرافات را رفع کردیم و هیچ موشک غیرنقطه‌زنی در جمهوری اسلامی ایران ساخته نمی‌شود.

بلالی بیان کرد: تمام کارهایی که برای ساخت و تولید موشک انجام می‌شود بومی است و هیچ وابستگی نداریم، در این راستا از نمونه‌های موجود استفاده و آن را بومی کردیم و این نگاه شهید حاج حسن طهرانی‌مقدم بود.

وی خاطرنشان کرد: در ۸ سال دفاع مقدس پهپادی به‌نام تلاش داشتیم که تنها ۱۵ دقیقه پرواز می‌کرد اما امروز با بومی‌سازی و مهندسی معکوس به پهپاد ۳ هزار کیلومتر برد رسیدیم و محموله‌ای قوی از تجهیزات پهپادی در نیروهای مسلح وجود دارد که همه بومی است.

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه اظهار کرد: در حوزه پدافند نیز سامانه سوم خرداد را ساختیم که نسل قدیم است و نسل جدید هم داریم که هنوز با آن عملیاتی انجام ندادیم.

بلالی عنوان کرد: در حوزه فضایی یک لایه مهم را فتح کردیم اما همچنان ۲ لایه باقی مانده و کارمان تمام نشده است و در لایه اول ماهواره‌هایی را داریم هر ۱.۵ ساعت، تصویر به ما ارائه می‌کنند و در بلایای طبیعی نیز به ما کمک می‌کند.

وی گفت: شعار هوا و فضای سپاه این است که فضایی شدن برابر با جهانی شدن است و امید است با تلاش نیروها به این افتخار نیز خواهیم رسید و ماهواره‌های مخابراتی، تصویربرداری و تلویزیونی را نیز قرار می‌دهیم و در این باره راه طولانی نداریم.

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه مطرح کرد: تجهیزاتی که در نمایشگاه‌هایمان وجود دارد، چند سالی از دستاوردهایمان عقب‌تر است و از همان‌ها که در نمایشگاه است، برای وعده صادق استفاده کردیم و در این راستا فتاح، سجیل و خرمشهر هم داریم که برای این عملیات از آن‌ها استفاده نکردیم.

بلالی اظهار کرد: در پاسخ به خباثتی که رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد و سردار زاهدی و هم‌رزمانش را به شهادت رساند، ۲ پایگاه مهم که نقش مهم در این جنایت داشت را هدف قرار دادیم.

وی ادامه داد: دشمن در ابتدای این عملیات گیج بود، ابتدا گفت ۹۹ درصد را پیگیری کردیم و این مدت شنیدیم که گفته‌اند حدود ۲۵ درصد را پیگیری کردیم.

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: اراده به‌کارگیری قدرت در موقع و زمان مناسب را داریم و این امر را نیز عملی کردیم.

کد خبر 754600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.