برای ۶۵ درصد از موقوفات استان سند صادر شده است

معاون امور ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بر اساس تعامل صورت گرفته با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اجارات موقوفات بخش بهداشت و درمان تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

حجت‌الاسلام اصغر توسلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه طبق دستورالعمل استانداری تعاملات بین دستگاهی برای حل مشکلات موجود باید برقرار شود، اظهار کرد: در این زمینه تعاملات و جلسات خوبی را با مسئولان مختلف به ویژه دانشگاه علوم پزشکی، راه و شهرسازی و آموزش و پرورش در استان اصفهان برقرار کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس نتایج به دست آمده از جلسات با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و تعاملات صورت گرفته مقرر شد اجارات موقوفات بخش بهداشت و درمان تا پایان سال پرداخت شود.

معاون امور ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: البته در حال حاضر جمع بندی میزان بدهی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به اداره کل اوقاف مشخص نشده است و باید با میزان اجاره‌ها در شهرستان‌های استان تجمیع شود.

۵۰۰ پرونده حقوقی موقوفات در محاکم قضائی در جریان است

وی در خصوص حل مشکل اوقاف با آموزش و پرورش استان اصفهان در زمینه اجاره بهای موقوفات، تصریح کرد: برای این امر جلسه مشترک آموزش و پرورش و اداره کل اوقاف و امور خیریه در دفتر امام جمعه اصفهان برگزار شد که بر اساس نتایج به دست آمده از آن جلسه همچنان برگزاری کمیته‌های تخصصی برای پرداخت این بدهی‌ها ادامه داشته و بخشی از بدهی آموزش و پرورش به اوقاف پرداخت شده است.

توسلی با بیان اینکه به روز رسانی اجاره مدارس موقوفه نیز در دستور کار است، افزود: تعاملات خوبی با آموزش و پرورش برقرار شده است.

وی با اشاره به تعداد پرونده‌های حقوقی موقوفات استان اصفهان در مراکز دادگستری استان اصفهان، گفت: در حال حاضر ۵۰۰ پرونده در محاکم قضائی در جریان است، در زمینه صدور اسناد مالکیتی برای موقوفات استان اصفهان شاهد همکاری خوب سازمان ثبت اسناد با اداره اوقاف بودیم که نتیجه آن صدور سند برای ۶۵ درصد از موقوفات استان اصفهان است.

معاون امور ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: نقشه‌برداری تعداد زیادی از موقوفات استان اصفهان نیز انجام شده است و به زودی اسناد مالکیتی برای آن‌ها صادر خواهد شد.

کد خبر 476628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.