سازمان محیط زیست با  انتقال آب خلیج فارس به اصفهان موافق است؟

مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: طرح انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان منع قانونی و مغایرت با سیاست‌های سازمان ندارد اما مشمول ارزیابی زیست محیطی است.

حمید جلالوندی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه طرح انتقال آب از دریا به استان اصفهان ممنوعیت و مغایرت با سیاست‌های سازمان حفاظت محیط زیست ندارد، اظهار کرد: با وجود این مورد به مورد طرح‌های انتقال آب از دریا مشمول ارزیابی زیست محیطی است و باید محل برداشت آب، تخلیه پساب و مسیر خط انتقال آب مشخص شده و به لحاظ مسائل محیط زیستی بررسی شود.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به دستور رئیس جمهور مبنی بر انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان اعلام کرد که این پروژه انتقال آب بین حوضه‌ای و مشمول ارزیابی زیست محیطی است و مشاور و مجری طرح باید گزارش ارزیابی پروژه را برای بررسی به سازمان محیط زیست ارائه کنند.

مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه این سازمان منع قانونی برای موافقت با اجرای پروژه ندارد، تاکید کرد: نحوه اجرای پروژه باید بررسی شود.

جلالوندی در پاسخ به اینکه شیرین سازی و انتقال آب از خلیج فارس به مناطق مرکزی چه تبعات اقتصادی و زیست محیطی خواهد داشت؟ گفت: سازمان حفاظت محیط زیست پروژه تعریف نمی‌کند و چرایی انتقال آب از دریا را وزارت نیرو باید پاسخ دهد اما این سازمان الزامات محیط زیستی را تعیین می‌کند که اجرای پروژه انتقال آب کمترین تأثیرات و پیامدها را داشته باشد.

مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: انتقال آب از دریا به‌رغم افزایش قیمت تمام شده آن از جمله روش‌های مرسوم در دنیا برای تأمین آب است، از سوی دیگر تأثیرات انتقال آب از دریا بسیار کمتر از انتقال آب بین حوضه‌ای داخل سرزمینی است که مسائل اجتماعی بین مبدا و مقصد و اختلافات قومی دارد.

به گزارش ایمنا، حسن روحانی رئیس جمهور ۲۵ دی سال جاری در پی درخواست استاندار اصفهان مبنی بر "صدور مجوزها و زیرساخت‌های طرح انتقال آب خلیج فارس به این استان" در نامه‌ای خطاب به وزرای نیرو و صنعت، معدن و تجارت دستور اقدامات لازم در ارتباط با ادامه خط لوله آب خلیج فارس به فلات قاره (اصفهان) را صادر کرد.

نظر سازمان محیط زیست درباره انتقال آب دریا به اصفهان

کد خبر 475081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.