۱۰۷۹ پروژه عمرانی در ۷۳۰ بقعه کشور اجرایی می‌شود

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه در ۷۳۰ بقعه در کشور یک هزار و ۷۹ پروژه در حال انجام است، گفت: ۱۰۰ مورد از این پروژه‌ها در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی پندار در آئین افتتاحیه رواق بزرگ آیت الله عاملی حرم مطهر امامزاده محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل، با بیان اینکه آران و بیدگل شهرستانی انقلابی، دارالشهدا و قرآنی است، اظهار کرد: در ۷۳۰ بقعه در کشور یک هزار و ۷۹ پروژه در حال انجام است و ۱۰۰ مورد از این پروژه‌ها در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه زائر سرای امامزاده هلال با ۲۱۰۰ متر مربع و هشت سوئیت در دست بهره‌برداری است، افزود: بازنگری طرح جامع این امامزاده نیز در دستور کار است و  انجام خواهد شد.

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه محوریت در بقاع متبرکه با توجه به شیوع کرونا ایجاد درآمدهای پایدار است، افزود: در این زمینه یک هزار امامزاده در کشور برای راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی شناسایی شده است و تاکنون ۱۷۰ بقعه این طرح را اجرایی کرده‌اند.

وی گفت: باید اصلاح در طرح‌های جامع امامزادگان برای ایجاد درآمدهای پایدار مورد توجه باشد و سازمان اوقاف حامی این طرح‌ها خواهد بود.

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه با حفظ صرفه و صلاح موقوفات بر اساس دستورات ۱۹ گانه رهبر معظم انقلاب دنبال توسعه مشارکت مردم در بقاع متبرکه هستیم، ادامه داد: در این زمینه هم نیت خیر توسعه می‌یابد هم صرفه اقتصادی برای شهروندان دارد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد موضوع موقوفات کشور در رابطه با حضرت سیدالشهدا(ع) است، گفت: ۴۰ درصد هم مربوط به کمک‌ها و اقدامات فرهنگی و اجتماعی است.

پندار با بیان اینکه در موقوفات کشور ۱۱۷ پروژه مشارکتی با ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اجرایی شده است، گفت: ۱۰ برابر این ظرفیت اجرا داریم.

کد خبر 473670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.