۱۰ مورد از کارخانه‌های تولید کننده میلگرد

میلگرد به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین مقاطع فولادی شناخته می‌شود و حجم استفاده از این مقطع فولادی در ساختمان سازی و صنایع مختلف بالا است.

به گزارش ایمنا و ‌به نقل از اصفهان آهن ( esfahanahan.com) میلگرد به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین مقاطع فولادی شناخته می‌شود. حجم استفاده از این مقطع فولادی در ساختمان سازی و صنایع مختلف، به اندازه‌ای بالاست که باعث شده است، کارخانه‌های زیادی در سراسر ایران به تولید میلگرد بپردازند. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی ۴۰ کارخانه تولید میلگرد بپردازیم که ممکن است خیلی از افراد، با این کارخانه‌ها آشنایی نداشته باشند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

۱. کارخانه ذوب آهن؛ برترین کارخانه تولید کننده میلگرد

اکثر افراد با کارخانه ذوب آهن اصفهان آشنایی دارند و به خوبی محصولات فولادی این کارخانه را می‌شناسند. این کارخانه بزرگ آهن و فولاد کشور توانست برای نخستین بار، گواهی نامه استاندارد تولید با بالاترین سطح کیفی، گواهی نامه مطابقت میلگردهای گرید B۵۰۰B از شرکت CARES انگلیس و گواهی نامه ایزو ۹۰۰۱ مدیریت کیفیت درزمینهٔ تولیدات شمش را دریافت کند. ظرفیت کارخانه ذوب آهن در حال حاضر به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن می‌رسد.

مجموعه ذوب آهن با تولید محصولات باکیفیت توانست در لیست برترین تولید کننده میلگرد قرار بگیرد. میلگردهای تولید شده در این کارخانه به دو صورت ساده و آجدار و در دو نوع دوکی و یکنواخت، بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ۳۱۳۲ تولید می‌شود.

۲. مجتمع میلگرد راد همدان

مجتمع فولاد راد همدان به عنوان یکی از برترین کارخانه‌های تولید کننده میلگرد شناخته می‌شود. کارخانه راد همدان، از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را شروع کرد و با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن تولید به صورت سالیانه، توانست بخشی از نیاز بازار آهن در ایران را تأمین کند. محصولات تولید شده این کارخانه در دو نوع میلگرد ساده و میلگرد آجدار هستند.

به طور کلی، میلگرد راد، یکی از بهترین برندها در بازار است که با استفاده از تجهیزات مدرن، محصولات باکیفیت تولید می‌کند. این مجموعه، موفق به اخذ استاندارد SNSO و BS ۴۴۴۹ بریتانیا از بزرگترین کارخانه‌های تولید میلگرد شده است.

علامت اختصاری RAD روی محصولات این کارخانه حک شده است و به راحتی با این علامت اختصاری، می‌توانید محصولات این کارخانه را از سایر کارخانه‌ها تشخیص دهید.

۳. مجتمع آریا ذوب

مجتمع فولاد آریا ذوب، در سال ۱۳۸۱ احداث شد. این مجموعه در اشتهارد واقع شده است و با نام تجاری مجتمع فولاد آریا، فعالیت خود را شروع کرد. این کارخانه، سهم بسیار خوبی از تولید میلگرد در بازار ایران را دارد.

مجموعه آریا ذوب، تاکید زیادی بر کیفیت و دقت در انجام عملیات برش دارد و همین موضوع باعث شده است که محصولات تولید شده این مجموعه، طرفداران زیادی داشته باشد. مجتمع فولاد آریا ذوب تولید کننده انواع میلگرد (میلگرد آجدار و میلگرد ساده) و انواع تیرآهن است.

۴. مجتمع سیرجان حدید جنوب

مجتمع سیرجان حدید جنوب، در سال ،۱۳۹۰ در شهر سیرجان، فعالیت خود را شروع کرد. ظرفیت سالانه این کارخانه در حال حاضر، به ۲۵۰ هزار تن می‌رسد.

محصولات تولید شده این کارخانه، انواع میلگردهای A۲ و A۳ سایزهای ۱۰ الی ۳۲ است. همچنین کلاف تولید شده در این کارخانه، در استانداردهای RST۳۴, B۷۲, SAE J۴۰۳, DIN۱۰۰۱۶ ASTM A۵۱۰, DIN ۱۷۱۴۵, JIS G۳۵۰۳ و با گرید های A۱، A۲ و A۳ تهیه می‌شود.

۵. مجتمع نورد گرم سمنان

مجتمع نورد گرم سمنان در سال ۱۳۸۳ در ۷ کیلومتری جاده سمنان دامغان، فعالیت خود را شروع کرد. این شرکت با هدف تولید انواع میلگرد ساده و آجدار، آغاز به کار کرد. ظرفیت تولید این کارخانه در حال حاضر، ۲۳۰ هزار تن انواع مقاطع فولادی در سال است. میلگرد ساده و میلگرد آجدار از جمله میلگردهای تولید شده این کارخانه است.

میلگرد ساده فولاد سمنان، از سایز ۸ تا ۲۵ و به صورت شاخه‌ای تولید و روانه بازار می‌شود؛ این در حالی است که میلگرد آجدار این کارخانه با کیفیت A۳، از سایزهای ۸ تا ۲۵ و بصورت شاخه‌ای تولید می‌شود.

۶. مجتمع فولاد سپهر ایرانیان

کارخانه فولاد سپهر ایرانیان در سال ۱۳۸۸ به منظور تولید انواع میلگرد آجدار و ساده تأسیس شد. این کارخانه در شهر تهران واقع شده است و به علت تولید محصولات با کیفیت بالا توانست، گواهینامه‌ی استاندارد ملی را دریافت کند.

تولید متنوع محصولات، از مهمترین مزایای این مجتمع فولادی است؛ همین موضوع باعث شده است که بتواند حداکثر نیاز کاربران را برآورده کند. علاوه بر این، بسته بندی‌های استاندارد و یکسان محصولاتش، باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد.

۷. کارخانه فولاد معراج البرز گلستان

کارخانه فولاد معراج البرز گلستان یکی از مجتمع‌های تولیدی فولاد کشور است که به صورت اختصاصی میلگرد تولید می‌کند. میلگردهای تولید شده این کارخانه به صورت شاخه‌ای و کلافی در بازار موجود هستند.

میلگرد ساده A۱ که در این کارخانه تولید می‌شود، دارای استانداردهای بین المللی است. این نوع میلگرد صاف بوده و دارای مقاومت تسلیمی ۲۳۰۰ و مقاومت کششی ۳۸۰۰ سانتی مربع است؛ این در حالی است که مقاومت تسلیمی میلگرد آجدار، ۳۰۰۰ و مقاومت کششی آن، ۵۰۰۰ بر سانتی متر مربع است.

۸. مجتمع خرمدشت

مجتمع خرمدشت تاکستان با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال ۱۳۸۸، در شهرک صنعتی تاکستان احداث و راه اندازی شد. مهمترین محصول تولید شده این کارخانه، میلگرد آجدار به صورت شاخه‌ای و کلاف است که از ماده اولیه کم کربن و آلیاژ کم تولید می‌شود.

میلگرد A۲ این کارخانه، در سایز ۸ الی ۱۲ میلی متر و در طول ۱۲ متر و دارای استحکام کششی ۵۰۰ و تنش تسلیم ۳۴۰ نیوتن بر میلی متر مربع است.

۹. مجتمع کیان کاشان

کارخانه کیان کاشان، از سال ۱۳۸۰ در عرصه تولید مقاطع فولادی، فعالیت دارد. این واحد صنعتی در شهرک صنعتی امیرکبیر کاشان راه اندازی شد. میلگردهای تولید شده در کارخانه کیان کاشان، دارای دو آنالیز با گرید A۲ و A۳ است که میزان کربن استفاده شده در آن به ترتیب ۱۹% و ۲۷% می‌باشد.

هر کدام از این میلگردها، کاربردهای مخصوصی دارند. نکته مهم درباره میلگرد این کارخانه این است که از این محصول، در جوشکاری می‌توانید استفاده کنید؛ زیرا از مقاومت خوبی برخوردار است.

۱۰. مجتمع فولاد سیادن ابهر

کارخانه سیادن ابهر، در سال ۱۳۸۵ در ۷ کیلومتری جاده تاکستان، فعالیت خود را شروع کرد. این کارخانه، با ظرفیت سالانه ۲۸۸ هزار تن آغاز به کار نمود.

مجتمع فولاد سیادن ابهر، دارای یک خط نورد تولید انواع میلگرد مطابق با استاندارد ملی و جهانی و در گرید A2 و A3 می‌باشد. میلگردهای تولیدی کارخانه سیادن ابهر، از نوع آجدار بوده است و به صورت شاخه‌ای به بازار عرضه می‌شود.

در کشور ما کارخانه‌های متعددی در زمینه تولید میلگرد فعالیت دارند؛ علت این موضوع این است که حجم استفاده از میلگرد به عنوان مهمترین مقطع فولادی به اندازه‎ای زیادی است که باعث شده کارخانه‌های زیادی در این زمینه به خود کفایی برسند.

سخن آخر

در این مطلب که بخشی از مقاله (آیا این ۴۰ کارخانه تولید میلگرد را می‌شناسید؟) از مجله اینترنتی اصفهان آهن بود به بررسی ۱۰ مورد از کارخانه‌های تولید میلگرد پرداختیم که شما عزیزان می‌توانید برای خواندن کامل این مطلب به این صفحه (https://esfahanahan.com/mag/۴۰- کارخانه-تولید-میلگرد) مراجعه کنید و ادامه این کارخانه‌ها را ببینید.

کد خبر 473301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.