انحصارشکنی ایران در تولید موشک‌های دوش پرتاب پیشرفته پدافند هوایی

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به افتتاح خط تولید انبوه موشک‌های دوش پرتاب پیشرفته پدافند هوایی در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع گفت: انحصار تولید اینگونه موشک‌های پیشرفته صرفاً در اختیار چند کشور محدود دنیا بوده و امروز وزارت دفاع توانسته است در بومی‌سازی و تولید انبوه این موشک‌ها

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع، سرتیپ امیر حاتمی امروز (شنبه) در مراسم افتتاح خط تولید انبوه موشک‌های دوش‌پرتاب و افتتاح کارخانجات تولید سوخت جامد مرکب با تبریک دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های چشمگیر صنعت دفاعی را مرهون هدایت‌های پیامبرگونه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهنمودهای حکیمانه فرمانده معظم کل قوا دانست و از حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مجموعه وزارت دفاع قدردانی کرد.

وی افزود: این سازمان در شرایط سخت تحریم توانسته است با برنامه‌ریزی، انسجام، مدیریت جهادی و تکیه بر دانش و فناوری کاملاً بومی و با بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های کشور گام‌های ارزنده‌ای را در طراحی، ساخت و تولید انواع متنوع دستاوردهای دفاعی و تسلیحاتی نیروهای مسلح بردارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: وزارت دفاع و متخصصین صنعت دفاعی با تکیه بر دانش و پیشرفت‌های خیره کننده که حاصل خودباوری و روح خوداتکایی مکتب اسلام عزیز است، ثابت کرده‌اند که تقریباً قادرند تمام نیازهای دفاعی نیروهای مسلح اعم از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تولید و تأمین کنند.

حاتمی تصریح کرد: امروز به سبب آمادگی سرشار نیروهای مسلح و اقتدار مثال‌زدنی ملت بزرگ ایران اسلامی، هیچ قدرتی در دنیا جرأت تعدی و تجاوز به میهن ما را ندارد.

وی با اشاره به افتتاح خط تولید انبوه موشک‌های دوش پرتاب پیشرفته پدافند هوایی در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع اضافه کرد: انحصار تولید اینگونه موشک‌های پیشرفته صرفاً در اختیار چند کشور محدود دنیا بوده و امروز وزارت دفاع توانسته است در بومی‌سازی و تولید انبوه این موشک‌ها به دست جوانان ایران اسلامی برگ زرین دیگری را در دفتر افتخارات خود ثبت کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه خط تولید موشک‌های دوش پرتاب پدافند هوایی در واقع از پیچیده‌ترین و مؤثرترین سلاح علیه افراد و اهداف ارتفاع پست دشمن محسوب می‌شود، گفت: پیچیدگی فناوری موشک‌های دوش پرتاب از این منظر مهم است که علی رغم سطح بالای فناوری، استفاده و عملکرد آن توسط نیروهای رزمنده ساده است.

حاتمی ادامه داد: این قبیل موشک‌های دوش پرتاب پدافند هوایی از نظر سطح فناوری و قابلیت تاکتیکی با مدرن‌ترین موشک‌های دوش‌پرتاب به دنیا برابری کرده و حتی در برخی مولفه‌ها از نمونه‌های خارجی نیز برتر است.

به گفته وی سیستم‌های به‌کار رفته در این موشک‌های پدافندی کاملاً بومی شده و عمق بومی‌سازی آن به گونه‌ای است که می‌توان از خطوط تولید آن متناسب با نوع تهدیدات و نیاز نیروهای مسلح محصولات متنوعی را تولید و عرضه کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کارآمدی در مقابل اخلالگرها، درگیری با انواع اهداف هوایی ارتفاع پست نظیر بالگردها، پهپاد ها و موشک‌های کروز را از مهمترین ویژگی‌های این دوش پرتاب‌ها برشمرد و اضافه کرد: قطعاً قدرت دفاعی ایران در نبردهای نامتقارن ارتفاع پست افزایش می‌یابد.

وی در خصوص افتتاح کارخانجات تولید سوخت جامد مرکب در سازمان صنایع دفاع هم گفت: این کارخانه به منظور تأمین سوخت جامد مرکب تمامی موشک‌های حوزه رزم زمینی ایجاد شده است.

حاتمی گفت: سوخت جامد مرکب می‌تواند به علت دارا بودن انرژی بالاتر، برد و سرعت موشک‌های زمین به زمین ضد زره و پدافند هوایی ارتفاع پست را به صورت مؤثر افزایش دهد.

کد خبر 473268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.