۱۲ درصد نیروهای شهرداری کرمان بانوان هستند

شهردار کرمان به انتصاب بانوان در حوزه‌های مدیریت شهری در این دوره اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۲ درصد از نیروهای شهرداری کرمان را بانوان تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایمنا، سیدمهران عالم زاده در نشست مجازی تکریم و تجلیل از بانوان شهرداری کرمان با تبریک دهه فجر و ولادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: از ابتدای این دوره مدیریت شهری یکی از موضوعات مهم، توجه ویژه به حوزه بانوان در شهر کرمان بود و به همین منظور امور بانوان شهرداری کرمان راه‌اندازی شد.

وی افزود: در این دوره پیگیری‌های زیادی برای تکمیل پارک‌های بانوان انجام شد و در این راستا پارک بانوان "آفتاب" در منطقه سه به بهره‌برداری رسید؛ ضمن اینکه دو پارک بانوانی که در سنوات قبل ساخته شده بود، بهسازی شد.

شهردار کرمان تصریح کرد: پارک "مدیریت" در منطقه یک شهری هم به‌زودی به مجموعه پارک‌های بانوان اضافه خواهد شد تا بانوان از این پارک‌ها در فضای مختص به خودشان به راحتی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ "مهر بانوی شهر و سرای سلامت بانوان"، از دیگر اقدامات است که موجب می‌شود فضاهایی با رویکرد فرهنگی، ورزشی، هنری و سلامت ویژه بانوان، در مناطق پنج‌گانه داشته باشیم، گفت: نخستین خانه فرهنگ «مهر بانوی شهر و سرای سلامت بانوان» به مناسبت دهه فجر و میلاد حضرت زهرا (سلام الله علیها) افتتاح می‌شود.

عالم زاده اظهار امیدواری کرد: تا پایان این دوره از مدیریت شهری چهار سرای مهر بانوی دیگر در مناطق شهری کرمان راه اندازی شود تا همه مناطق پنج‌گانه، خانه فرهنگ ویژه بانوان داشته باشند.

وی همچنین به انتصاب بانوان در حوزه‌های مدیریت شهری در این دوره اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم در این دوره، با شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های بانوان کارمند، از آن‌ها در حوزه‌های مدیریتی شهری استفاده کنیم ضمن اینکه در حال حاضر ۱۲ درصد از نیروهای شهرداری کرمان را بانوان تشکیل می‌دهند.

شهردار کرمان گفت: تقریباً دو برابر سطوح مدیریتی شهرداری به نسبت جمعیت، به بانوان اختصاص داده شده که به‌دلیل توان، تعهد، تخصص، ظرفیت و استعداد بانوان بوده است.

وی ادامه داد: مدیریت شهری، به این ظرفیت و توان توجه کرده و از حضور بانوان در سطح مدیریت شهرداری (از معاون شهردار تا معاون شهرداران مناطق و سازمان‌ها و سایر مدیران ستادی) استفاده کرده که نشان می‌دهد که اگر بانوان خودباوری و اعتمادبه‌نفس داشته باشد، می‌توانند سطوح مدیریتی بیشتری را در اختیار بگیرند.

عالم زاده با بیان اینکه بانوان علاوه بر مسئولیتی که در حوزه کاری دارند، در خانه نیز رسالت و وظیفه سنگین و مهمی به‌عنوان مادر و همسر بر عهده دارند، گفت: از بانوان شاغل در شهرداری می‌خواهم اگر مسائل و مشکلی در حوزه‌های مختلف شهرداری در امور بانوان وجود دارد، منتقل کنند تا برای رفع آن‌ها تلاش کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 472891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.