زن ایرانی آماده است سکان مدیریت کشور را در اختیار بگیرد

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دختر و زن ایرانی آماده است تا بدون محدودیت و تبعیض سکان مدیریت کشور را در تمامی سطوح در اختیار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهناز رمارم امروز (دوشنبه) در یکصد و نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: امروز استقلال زن به عنوان هویتی خودکفا و برخوردار از امتیازات ناشی از سعی و تلاش برابر دستاوردهای مدرنیته محسوب می‌شود. مفتخریم که اسلام در میانه فرهنگ بدوی اعراب جاهلی نظام حقوقی مستقلی را برای زن به عنوان نیروی فعال در جامعه وضع کرده است.

وی ادامه داد: گاهی اوقات کج اندیشی‌ها و برداشت‌های ناروایی به نام اسلام از تریبون‌های رسمی ترویج می‌شود که ما باید از آنها صرف نظر کنیم. قرآن کریم زن را نه تنها تابعی از وجود مرد نمی‌داند بلکه زنان را صاحبان حق و مالک سعی و تلاش خود و شایسته برای برخورداری از تمام مناصب و امتیازات جامعه در ردیف مردان و هم پای آنان به شمار می‌آورد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه نامگذاری روز زن توسط امام خمینی (ره) برای پاسخگویی قدرت به خواسته‌های بر حق زنان برای استیفای حقوق اجتماعی از دست رفته آنها و ایجاد بستری مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای زنان در ابتدای انقلاب فراهم کرد، افزود: بیایید با الهام از این دیدگاه برای رفع هرگونه تبعیض جنسیتی و محرومیت‌های برخواسته از افکار ارتجاعی و البته ناسازگار با آموزه‌های اسلام مقابله کنیم و به مبارزه زنان آزادی خواهی که در طول تاریخ و در گستره تمام کشورها و در جغرافیای ایران عزیز برای استیفای حقوق از دست رفته خود و دیگر زنان جامعه متحمل آزارهای فراوان، به نام قانون یا به بهانه سنت‌ها شده‌اند، ارج دهیم.

وی اضافه کرد: محروم کردن یک جامعه از نیمی از نیروی آماده برای پذیرش مسئولیت‌های خطیر علاوه بر آنکه توسعه متوازن را ناممکن می‌کند، آسیب‌های فراوانی برای دخترانی که برای فردایی بهتر تلاش کرده‌اند و در ساخت جامعه‌ای توسعه یافته ایفای نقش می‌کنند، آمار درخشان دختران تحصیل کرده در تمامی رشته‌های فنی، مهندسی، پزشکی، علوم تجربی و علوم انسانی این پیام صریح را به تصمیم گیران جامعه می‌دهد که دختر و زن ایرانی آماده است تا بدون محدودیت و تبعیض، سکان مدیریت کشور را در تمامی سطوح در اختیار بگیرد.

رمارم تصریح کرد: محروم کردن بانوان در جایگاه‌ها و رشته‌های خاص و تعیین شرایط بدون مبنا و یا ترجیح دادن مردان در شرایط مساوی، فاقد هرگونه استدلال علمی و منطقی و هرگونه توجیه و پوشش دینی و شرعی است که البته زنان نیز این مبناهای نادرست را نمی‌پذیرند.

وی تاکید کرد: مادامی که نگاه جنسیتی، سلطه خود را از افکار متحجرانه برخی تصمیم گیران جامعه برندارد کانون آسیب به زنان و دختران فعال باقی خواهد ماند که نمونه آن همین آسیب‌های اجتماعی رو به رشد در جامعه زنان است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه اگر می‌خواهید جامعه‌ای را نابود کنید زنان جامعه را نابود کنید، گفت: اگر پیرو فرمایشات معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب این نگاه متحجرانه به زن و جایگاه وی برداشته شود قطعاً خواهیم دید انرژی آزاد شده نیمی از جامعه چه تحولات شگرفی در توسعه و بازسازی ایران اسلامی بر جای خواهد گذاشت.

رمارم با تاکید بر اینکه اگر زن را فقط در جایگاه خانه داری و تربیت فرزند بشناسیم و بخواهیم با این دیدگاه جامعه را اداره کنیم به مشکلاتی برخواهیم خورد، تصریح کرد: سرمایه‌های اجتماعی این کشور خرج توانمندسازی و مهارت اندوزی زنان شده است اما ندیدن این توانمندی‌های زنان جامعه و انحصار آنان در چهارچوب خانه و توجه نکردن به فرمایشات بزرگان دینی و رهبران انقلاب، منجر شده است که هزاران میلیارد تومان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هزینه شود و نتیجه این شده که زنان جوان و سرپرست خانوار لقمه نانی را از دل سطل‌های زباله و جمع‌آوری ضایعات در این شهر به دست بیاورند.

وی یادآور شد: حضور توفنده و سازنده دختران و زنان ایرانی علاوه بر آنکه خانه‌ای پر از عشق و صفا و فرزندانی در تراز ایران تربیت می‌کند، قادر است بسیاری از معضلات کنونی را با سرانگشت دقت، تلاش، پاکدامنی، پاکدستی و مدیریت شایسته خود حل کند.

کد خبر 472232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.