پدری که قاتل زن و فرزندانش شد

کشف ۳۱۱ تن موادمخدر، ماجرای قتل خانوادگی، دو کشته و هشت مجروح در نزاع دست جمعی، غرق شدن دو جوان در سد شش متری و سقوط دختر جوان در چاه عمیق را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۳۱۱ تن انواع مواد مخدر در درگیری با اشرار و قاچاقچیان از ابتدای امسال تا کنون در این استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۶ درصد افزایش داشته است.

محمدهادی مرعش اظهار کرد: این استان در حوزه کشفیات مواد مخدر در خط مقدم مبارزه با این بلای خانمان سوز قرار دارد که توانستیم با برنامه‌ریزی دقیق بیش‌از ۳۰۰ تن انواع مواد مخدر را کشف کنیم و به بالاتر از حد پیش‌بینی شده برسیم.

وی افزود: کشفیات انجام شده با درگیری‌های بسیار شدید صورت گرفت به این معنی که اگر در گذشته قاچاقچیان مواد را می‌گذاشتند و متواری می‌شدند، اما اکنون تا لحظه آخر می‌جنگند و بعد کشفیات حاصل می‌شود که قریب به ۱۰ نفر شهید و خودروهای زیادی از بین رفته که نشان از شدت برخوردها و درگیری‌ها دارد.

معاون امنیتی و انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در سال جاری ۱۱ میلیون لیتر سوخت کشف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد کاهش یافته و علت آن مجوزی بود که شورای تأمین برای خودروهای سانحه‌ساز صادر کرد و باعث شد تا خودروها با پلاک غیر مخدوش از مسیر جاده‌ها حرکت و تلفات به حداقل ممکن برسد.

وی خاطر نشان کرد: طرح ساماندهی گذرگاه‌های مرزی یا طرح رزاق با پنج سال پیگیری تا کنون سه گذرگاه استان از هشت گذر مصوب و راه‌اندازی شده تا مرزنشینان و تجار بتوانند سوخت را از مسیر مرز به کشور همسایه ترانزیت کنند.

مرعشی افزود: از سال ۹۲ تا کنون بیش‌از ۱۴ هزار سلاح شکاری و جنگی در سیستان و بلوچستان کشف شده که در سال ۹۷ و ۹۸ به بیش از ۵ هزار قبضه رسید که ۵۹ درصد این کشفیات سلاح‌های جنگی بوده که در بسیاری از اتفاقات سطح استان به کارگیری می‌شده است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح کدینگ بر روی ۹ هزار کارت سوخت خودروهای بنزین سوز انجام شد که با ارزیابی و نظرسنجی به این نتیجه رسیدیم که اگر کدینگ کارت سوخت انجام شود، شاهد صف‌های طولانی سوخت نخواهیم بود.

معاون امنیتی و انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: طرح پایش کارت سوخت ناوگان نفت، گاز و بنزین از ابتدای امسال ۶۳ هزار و ۴۰۰ فقره کارت بنزین و ۱ هزار و۶۷۳ فقره کارت نفت و گاز غیرفعال شد که دستاورد جلوگیری از ورود ماهانه ۱۸ میلیون لیتر فرآورده به سطح استان بوده و ارزش آن ۶۷۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

ماجرای مردی که خانواده خود را به قتل رساند

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام گفت: مردی با استفاده از سلاح شکاری پس از به قتل رساندن زن و ۲ فرزندش به زندگی خودش نیز با همان اسلحه پایان داد.

جمال موسوی اظهار کرد: در پی تماس‌های مردمی با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع قتل در یکی از محله‌های شهر ایلام، بلافاصله مأموران به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور مأموران در محل مشخص شد پدری به علت مشکلات خانوادگی، زن و ۲ فرزند خود را با اسلحه شکاری به قتل رسانده و سپس با همان سلاح به زندگی خود نیز پایان داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام خاطرنشان کرد: با حضور مأموران انتظامی این شهرستان امنیت در محل برقرار و اجساد قاتل و مقتولان جهت سیر مراحل قانونی تحویل پزشکی قانونی شدند.

۲ کشته و ۸ مجروح در نزاع دسته جمعی

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی بین ۲ طایفه در یکی از روستاهای شهرستان باشت، دو نفر کشته و هشت نفر مجروح شدند.

کیقباد مصطفایی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک فقره نزاع دسته جمعی در روستای "تلخاب بیدک" از توابع شهرستان باشت، بلافاصله مأموران انتظامی به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: با حضور مأموران در محل مشخص شد، تعدادی از افراد ۲ طایفه به هویت معلوم به علت اختلافات ملکی با یکدیگر درگیر شده که ۲ نفر از طرفین با اسلحه ساچمه زنی کشته و هشت نفر دیگر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه با حضور پلیس و همکاری دستگاه قضائی امنیت در منطقه برقرار است، خاطرنشان کرد: تلاش جهت دستگیری متهمان در دستور کار ویژه پلیس قرار دارد.

غرق شدن ۲ جوان در سد ۶ متری

مدیر عملیات شیفت ۳ که مسئولیت مأموریت را به عهده داشت گفت: غرق شدن دو جوان در سد شش متری واقع در "طزرجان" رقم خورد و و طی اعلام آتش نشانی تفت و درخواست کمک از سازمان آتش نشانی یزد مبنی بر حادثه غرق‌شدگی در منطقه طزرجان بلافاصله تیم ویژه امداد و نجات غواصی سازمان به محل حادثه اعزام شدند.

محمد میدانی درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: گزارش غرق‌شدگی به ستاد فرماندهی ۱۲۵ یزد اعلام که بلافاصله تیم ویژه غواصی به محل اعزام شد.

وی افزود: ۳ جوان که به منظور تفریح در محل حادثه حضور داشته، بر اثر شکسته شدن یخ‌های روی آب سد ۲ جوان ۲۱ و ۲۲ ساله در آب سقوط کرده و در عمق چهار متری غرق شدند، در این حادثه یک جوان دیگر جان سالم به در برده که تحویل عوامل اورژانس شد.

این مقام مسئول از تلاش غواصان سازمان تشکر کرد و از شهروندان خواست از ورود در آبگیرها و استخرهای ذخیره آب و راه رفتن بر روی آب‌های یخ زده جدا خودداری کنند.

سقوط دختر جوان در چاه عمیق

معاون عملیات سازمان آتش نشانی یزد از سقوط یک دختر جوان به چاهی با عمق تقریباً ۲۰ متر خبر داد و گفت: این خانم به لطف خدا و با تلاش آتش‌نشانان چاه خارج شد.

سعید ایران نژاد درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: یک مورد حادثه سقوط در چاه در خیابان سلمان به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی یزد اعلام شد که به سرعت تیم ویژه امداد و نجات ایستگاه ۵ به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور چهار دقیقه‌ای آتش‌نشانان در محل حادثه، افزود: محل حادثه یک ساختمان در بافت قدیم بود که در قسمت حیاط آن یک چاه به عمق تقریباً ۲۰ متر حفر شده بوده و یک خانم جوان حدوداً ۲۱ ساله که در محل حادثه فعالیت می‌کرد، حین عبور از حیاط به دلیل نامعلومی به عمق چاه سقوط کرده و در انتهای آن گرفتار شده بود.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی یزد تصریح کرد: آتش‌نشانان به سرعت با حضور در محل حادثه عملیات خود را آغاز کرده و اقدام به ایمن سازی دهانه چاه کردند، آتش‌نشانان سپس با تجهیزات وارد چاه شده و این خانم جوان را در حالی که از ناحیه دست و پا دچار شکستگی شده بود را پس از تثبیت از چاه خارج و تحویل عوامل اورژانس دادند.

وی گفت: در پروژه‌های ساختمانی باید در صورت وجود چاه، دهانه آن پوشیده شده باشد و افرادی که در محل حادثه فعالیت دارند، حتماً از وجود چاه باخبر باشند.

کد خبر 472110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ترانه مهر شکوهیان IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    خوب عقل و هوش و حواس جمع فقر و بی پولی مریضی های اعصاب و روان