تنها دارو و واکسن برای کنترل کرونا کافی نیست

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۵۹ درصد شیوع بیماری کووید-۱۹ از طریق افراد بدون علامت است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان انتقال بیماری کرونا از افراد بدون علامت به دیگران، مطالعه جدیدی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که ۵۹ درصد شیوع ویروس کرونا از طریق افراد بدون علامت است. ۳۵ درصد افراد از طریق کسانی آلوده می‌شوند که پیش از بروز علائم بیماری با آن‌ها ارتباط داشته‌اند و ۲۴ درصد باقی مانده نیز از طریق افرادی که هیچ علائمی از بیماری کووید -۱۹ را تجربه نکردند به ویروس مورد نظر مبتلا می‌شوند.

به گفته محققان از آنجایی که احتمال انتقال ویروس کرونا توسط افراد بدون علامت، حداقل حدود ۵۰ درصد است، انجام دادن آزمایش کرونا و قرنطینه کردن افراد دارای علائم بیماری، نمی‌تواند مانع شیوع بیماری بشود. بنابراین افراد باید در هر شرایط از ماسک استفاده کنند، فاصله فیزیکی خود از دیگران را حفظ کنند، دست‌های خود را به صورت مرتب بشویند یا ضدعفونی کنند و حتی کسانی که بیمار نیستند نیز در صورت امکان آزمایش کرونا بدهند.

پژوهشگران به این موضوع اشاره کردند که انتقال بیماری کووید -۱۹ پیچیده است و به عوامل زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال محیط در این زمینه نقش مهمی دارد و ممکن است افرادی که در خانه سالمندان مشغول کار هستند، بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ قرار داشته باشند و آن را به دیگران منتقل کنند.

به گفته محققان بدون استفاده از داورها و واکسن‌های مؤثر که می‌توانند دوره بیماری را کوتاه کنند یا از بین ببرند، کنترل ویروس کرونا تنها از طریق تشخیص بیماران کرونایی و قرنطینه کردن افراد علامت‌دار غیرممکن است، حتی اگر این کار به طور مؤثر اجرا شود این استراتژی کافی نیست.

نتایج این مطالعه در مجله JAMA Network Open منتشر شده است.

کد خبر 467968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.