۵۰ میلیون تومان نمی‌تواند مشوق زادآوری باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم به خاطر ۵۰ میلیون تومان وام، بچه دار نمیشوند. یعنی اگر گمان می کنند که با ۵۰ میلیون تومان می خواهند زادآوری را تشویق و افزایش دهند کار ممکنی نیست ولی اگر کسانی که صاحب فرزند شده اند می تواند کمک حالی برایشان باشد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، غلامرضا مرحبا در خصوص طرح کمیسیون فرهنگی مبنی بر ارائه وام ۵۰ میلیون تومانی به زوج‌هایی که قبل از گذشت سه سال از تاریخ عقدشان، دارای فرزند شوند، ۵۰ میلیون تومان وام دیگر هم به آنان تعلق بگیرد گفت: چنانچه خانواده توان بازپرداخت آن را داشته باشد شاید کمک خرجی برای آنها باشد.

وی با اشاره به اینکه وام ازدواجی که برای زوجین در نظر گرفته شده یکی از سخت‌ترین شرایط اعطای وام است افزود: وام‌هایی مثل وام ازدواج باید با سهولت در اختیار زوجین قرار گیرد؛ البته نباید یکطرفه به قاضی رفت؛ زیرا بخش اعظمی از وام‌های داده شده بلا وصول می‌مانند؛ زیرا شرایط اقتصادی مردم به گونه‌ای شده است که توان بازپرداخت را ندارند و بانک‌ها نیز مجبور به سخت‌گیری در اعطای وام می‌گردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چنانچه دولت بتواند تسهیلات خوب البته نه با سود ۱۸ درصد بلکه بسیار کمتر، در اختیار خانواده‌ها قرار دهد قطعاً کمک حالشان در شرایط فعلی خواهد بود.

مرحبا تاکید کرد: مردم به خاطر ۵۰ میلیون تومان وام، بچه دار نمی‌شوند. یعنی اگر گمان می‌کنند که با ۵۰ میلیون تومان می‌خواهند زادآوری را تشویق و افزایش دهند کار ممکنی نیست، ولی اگر کسانی که صاحب فرزند شده اند می‌تواند کمک حالی برایشان باشد.

کد خبر 464815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.