حکم ۳.۴ میلیاردی برای احتکار کالاهای اساسی

حکم ۳.۴ میلیاردی برای احتکار کالای اساسی در آذربایجان غربی، محکومیت ۱,۹ میلیاردی برای مالک دستگاه‌های ماینر قاچاق در قم ،تاکید بر اهمیت رسیدگی دقیق و عادلانه به پرونده‌ها، از آخرین اخبار سازمان تعزیرات حکومتی است.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، محمد اقوامی از محکومیت سه میلیارد و ۴۶۶ میلیون ریال جریمه نقدی برای احتکار کالاهای اساسی خبر داد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان غربی، افزود: بازرسان صنعت، معدن و تجارت شهرستان سردشت در گزارشی اعلام کردند که از یک انبار مقادیر زیادی کالای اساسی شامل برنج، روغن، شکر، قند و چای کشف کردند.

وی تصریح کرد: شعبه اول هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات صنفی شهرستان سردشت با توجه به عدم ثبت انبار و کالاها در سامانه جامع انبارها، تخلف احتکار محرز و متهم پرونده به عرضه و فروش کالاهای احتکار شده به قیمت رسمی و پرداخت ۳ میلیارد و ۴۶۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

محکومیت ۱,۹ میلیاردی برای مالک دستگاه‌های ماینر قاچاق در قم

مهدی ریاضی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم گفت: با گزارش‌های مردمی در مورد استفاده غیر مجاز از ماینرهای استخراج ارز دیجیتال در یک کارگاهی واقع در حومه شهر قم، مأمورین و عوامل ناجا طی مراجعه و بازرسی از کارگاه مذکور، تعداد ۹ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال را کشف، توقیف و مراتب برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

وی افزود: با تشکیل پرونده، شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم به دلیل عجز متهم از ارائه مدارک لازم، اتهام قاچاق را محرز و متهم را به ضبط ماینرهای مکشوفه قاچاق و پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد که تمامی دستگاه‌های کشف شده توسط مرجع کاشف، تحویل اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی شد.

تاکید بر اهمیت تکریم ارباب رجوع، رسیدگی دقیق و عادلانه به پرونده‌ها

سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری و هیئت همراه در سفر یک روزه ریاست قوه قضائیه به استان خراسان شمالی ضمن بازدید از اداره کل تعزیرات این استان در دیدار با همکاران بر اهمیت تکریم ارباب رجوع، رسیدگی دقیق و عادلانه به پرونده‌ها تاکید و اظهار کرد: باید همکاران تعزیرات حکومتی در صدور آرا خویش بسیار دقت نمایند و حق طرفین را در نظر داشته باشند که چنانچه تعدادی از مراجعین به تعزیرات حکومتی حتی اگر محکوم شدند نیز بگویند این رئیس شعبه درست با من رفتار کرد و رأی او حق بود.

کد خبر 464333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.