امدادرسانی به ۹۶۰ بیمار تنفسی و قلبی توسط اورژانس شهرضا

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: میزان رضایت شهروندان از خدمات فوریت‌های پزشکی شهرضا بالای ۹۵ درصد است و در هشت ماهه امسال بیشترین امدادرسانی پرسنل اورژانس ۱۱۵ شهرضا در ماموریت‌های غیرتصادفی با ۹۶۰ مورد مربوط به بیماران تنفسی و پس از آن بیماران قلبی بوده است.

غفور راستین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در هشت ماه ابتدای امسال تعداد پنج هزار و ۳۷۷ مأموریت اورژانس پیش‌بیمارستانی در شهرستان شهرضا انجام شد، اظهار کرد: از این تعداد مأموریت اورژانس پیش بیمارستانی حدود سه هزار و ۱۲۰ مورد شهری و دو هزار و ۲۵۷ مورد جاده‌ای بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ شهرضا به مصدومان و بیماران چهار هزار و ۳۹۱ حادثه غیرتصادفی و ۹۸۶ حادثه تصادفی امدادرسانی کردند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: از ابتدای فروردین تا پایان آبان امسال بیشترین امدادرسانی پرسنل اورژانس ۱۱۵ شهرضا در مأموریت‌های غیرتصادفی با ۹۶۰ مورد مربوط به بیماران تنفسی و پس از آن بیماران قلبی بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت مصدومان ناشی از حوادث رانندگی در شهرضا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۵۵ درصد کاهش داشته، خاطرنشان کرد: در هشت ماهه امسال تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی این شهرستان با حضور بر بالین مصدومان ۹ حادثه ویژه اورژانسی به آنان خدمت رسانی کردند.

میانگین حضور مأموران اورژانس در صحنه حادثه ۷ و نیم تا ۸ و نیم دقیقه

راستین افزود: در این مدت میانگین زمان رسیدن واحدهای امدادی اورژانس ۱۱۵ شهرضا به صحنه حادثه در مأموریت‌های شهری حدود هفت و نیم دقیقه و و در مأموریت‌های جاده‌ای هشت و نیم دقیقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در هشت ماهه امسال میزان رضایتمندی شهروندان از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی شهرضا بر اساس داده‌های مرکز استان بالای ۹۵ درصد بوده و در این مدت تکنسین‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرضا ۱۸ بیمار دچار ایست قلبی تنفسی را احیا کرده و به دو مادر باردار در زایمان نوزاد پیش از رسیدن به بیمارستان کمک کردند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: جمعیت شهرستان شهرضا بالغ بر ۱۷۰ هزار نفر است و فوریت‌های پزشکی این شهرستان از هفت پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی برخوردار است.

کد خبر 463515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.