سناتور جمهوری‌خواه: دیوان عالی آمریکا پرونده ادعاهای پوچ را بَست

نماینده جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا با تمجید از رد دادخواست ایالت تگزاس مبنی بر ابطال نتایج انتخابات در ۴ ایالت، تأکید کرد: دیوان عالی آمریکا پرونده ادعاهای پوچ را بَست.

به گزارش ایمنا، وبگاه کنگره آمریکا (هیل) نوشت: «بن ساس» (Ben Sasse) نماینده جمهوری‌خواه نبراسکا در مجلس سنای آمریکا به تمجید از رأی دیوان عالی کشورش پیرامون رد دادخواست ایالت تگزاس مبنی بر ابطال نتایج انتخابات در ۴ ایالت این کشور پرداخت.

نماینده جمهوری‌خواه ایالت نبراسکا در مجلس سنای آمریکا در این خصوص اعلام کرد: این اقدام (توسط دیوان عالی آمریکا) پرونده ادعاهای پوچ را بَست.

ایندر حالیست که دادگاه عالی آمریکا دیروز جمعه درخواست ایالت تگزاس و ستاد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای ابطال نتایج انتخابات در ۴ ایالت این کشور را رد کرد.

هر ۳ قاضی که از سوی ترامپ در این دادگاه منصوب شده‌اند نیز همراه با اکثریت قضات دادگاه عالی آمریکا این اقدام ایالت تگزاس و ستاد ترمپ را رد کردند.

گفتنی است، ایالت تگزاس به همراه ستاد ترامپ در دادخواستی که به دیوان عالی آمریکا ارائه کردند خواستار ابطال نتیجه انتخابات در ۴ ایالت کلیدی جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین بودند که در تمامی این ایالت‌های کلیدی، بایدن پیروز انتخابات اعلام شده است.

این دادخواست توسط «کن پاکستون» دادستان کل تگزاس در روز ۹ دسامبر (۱۹ آذر) تنظیم شده بود.

منبع: مهر
کد خبر 461058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.