داستان سلبریتی‌ها و قمار آنلاین

این روزها خبر کازینوهای مجازی فارسی‌زبان و پیوستن برخی از سلبریتی‌ها و شاخ‌های مجازی به این قمارخانه‌های آنلاین حسابی خبرساز شده و حتی خبرهای کرونایی را تحت‌الشعاع قرار داده است.

به گزارش ایمنا، داستان سایت‌های شرط‌بندی از پیش‌بینی نتایج مسابقات فوتبال شروع شد و اکنون به قمارهای سنگین نیز منجر شده است. سرورهای این سایت‌ها خارج از ایران اداره می‌شوند و ابزار اصلی آن‌ها برای تبلیغ فقط «اینستاگرام» است، بنابراین هر فالور برای آنان بوی «پول» می‌دهد و حکم «طلا» دارد.

گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی فارسی‌زبان که بیشترشان در کشور ترکیه ساکن هستند، با مکیدن پول جیب جوانان و نوجوانان داخل کشور زندگی لاکچری برای خود تشکیل داده و با نمایش عکس‌ها و تصاویر لاکچری از زندگی خود این گونه ادعا می‌کنند که فعالیت در این سایت‌ها آنها را یک شب از فرش به عرش رسانده است و این زندگی شیک و پر ازتجملات حاصل قمار آنلاین است. اغلب آنان برای تبلیغات سایت‌های قمارشان استراتژی یکسانی به کار می‌برند، نمایش زندگی لاکچری و ماشین‌های خاص و میلیاردی، استفاده از کارگران جنسی در کنار خود، نمایش دسته‌های دلار و یورو و خریدهای روزمره کلان برنامه روزانه آنان برای جذب فالورهای بیشتر است. فالورهای که هر کدام یک مشتری بالقوه هستند و تبلیغات و وعده‌وعیدها می‌تواند آنان را به یک مشتری بالفعل و وفادار تبدیل کند.

دام قماربازان پیش پای سلبریتی‌ها

قصه تلخ ماجرا اینجاست که مافیای سایت‌های شرط‌بندی در حال جذب افراد سلبریتی و شاخ‌های مجازی داخل کشور هستند و آنان را با بهانه‌های مختلف به این قمارخانه بزرگ می‌کشانند، تا ضمن این‌که با استفاده از نام این افراد، اعتماد مردم را به این سایت‌ها جذب کرده و آنان را به سمت شرط‌بندی در این سایت‌ها ترغیب کرده، خود نیز از قبل آن به سودهای کلان و هنگفت دست پیدا کنند. بعد از مهراد جم که بسیاری معتقد بودند این هنرمند طعمه گردانندگان این سایت‌ها برای جذب فالور شده است، اکنون یک خانم طراح لباس که مراسم ازدواج قبلی‌اش به‌خاطر ریخت و پاش و لاکچری بودن خبرساز شده بود و همچنین به عنوان مدلینگ محجبه و با حجاب در فضای مجازی و صنعت مد شناخته شده است، نیز به اسم ازدواج با یکی از سرشاخ‌های سایت‌های شرط‌بندی به این راه قدم گذاشته است‌

«آناشید حسینی» برای کسانی که خبرهای جنجالی را دنبال می‌کنند نام ناآشنا نیست. او که مراسم عروسی‌اش با پسر یکی از سفرا به دلیل مجلل بودن جنجال برانگیز شد، بعد از جدایی از پسر سفیر اکنون در لایو «پویان مختاری»، مدیر یک سایت شرط‌بندی معروف حضور پیدا کرده و این قمارباز ارشد نیز از وی درخواست ازدواج کرده است. گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی این سایت‌ها را آن چنان جذاب جلوه داده‌اند که حتی برخی از هنرمندان معروف و برند که طرفداران میلیونی در داخل و خارج از کشور دارند، با نادیده گرفتن اعتبار و محبوبیت خود در تیزر تبلیغاتی این سایت‌ها ایفای نقش کرده و حتی برخی می‌گویند خود نیز سایت شرط‌بندی راه انداخته‌اند.

دیروز یکی از خواننده‌های آن سوی مرز که با آلبوم «دهاتی» پا به عرصه موسیقی گذاشت و در داخل و خارج از کشور طرفداران زیادی دارد در صفحه اینستاگرامش تیزری تبلیغاتی از یک سایت شرط‌بندی منتشر کرد که خود در آن ایفای نقش کرده بود. انتشار این تیزر انتقادات زیادی را به دنبال داشت و حتی در مدت کوتاهی صدهزار از فالورهای این هنرمند ریزش پیدا کرد.

خیز قماربازان برای جذب بخش مذهبی جامعه

بدیهی است که قمار و پول حاصل از قمار براساس ارزش‌های اسلامی حرام است و بخش زیادی از جامعه به خاطر اعتقادات مذهبی، فعالیت در این سایت‌ها را منافی ارزش‌های مذهبی می‌دانند و به آن روی خوش نشان نمی‌دهند. این موضوع از نگاه فیلم‌نامه‌نویسان سایت‌های شرط‌بندی مخفی نمانده است و آنان سعی دارند با لایو گذاشتن با شخصیت‌های مذهبی ضمن این که با استفاده از جایگاه آنان مشروعیت کسب کنند، در میان افراد مذهبی نیز نفوذ کرده و مشتری پیدا کنند. سیدحسن آقامیری، و سید احمد خمینی، از جمله افرادی بودند که خواسته یا ناخواسته در لایو برخی از مدیران این سایت‌ها حضور پیدا کردند. البته بعد از نقد سیدمهدی صدرالساداتی، روحانی فعال در حوزه اجتماعی به این دو شخصیت مذهبی، آن گونه که صدرالساداتی در استوری اینستاگرامش منتشر کرده است، سیداحمد خمینی گفته که آن تماس بدون هماهنگی با وی بوده است و او فقط جواب تلفن آنان را داده و در جریان برنامه لایو نبوده است.

براساس استوری صدرالساداتی آقامیری نیز در جواب نقد گفته بود: «من نمی‌خواستم با این افراد لایو بگذارم، اما داشت آبروی یک فرد را می‌برد و شرط کرد اگر با وی لایو بگذارم، بی‌خیال می‌شود.» آسیب سایت‌های شرط‌بندی فقط محدود به کلاهبرداری و پولشویی نیست، آلوده کردن جوانان ایرانی به قمار و شرط‌بندی، به فساد کشیدن دختران جوان و نوجوان توسط مدل‌های اینستاگرامی، ترویج فساد و… آسیب‌هایی است که از مافیای سایت‌های شرط‌بندی نشات می‌گیرد.

منبع: همدلی

کد خبر 460652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.