انجام معاینات ادواری رایگان کارگران شهرداری مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد، از شروع مراحل معاینات ادواری سالانه بیش از ۸۲۰۰ نفر از پاکبانان و کارگران فضای سبز شهر مشهد خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از رایج‌ترین انواع معاینات شغلی، معاینات دوره‌ای و سالانه است که در راستای پیشگیری و شناسایی اولیه و زودهنگام شاغلان مشکوک به بیماری‌های ناشی از کار انجام می‌شود و با توجه به فعالیت شبانه‌روزی و بسیار خاص پاکبانان خدمات شهری و نیروهای کارگری فضای سبز در شهر مشهد، انجام این معاینات به صورت ویژه در دستور کار این معاونت قرار دارد.

وی افزود: در این طرح که با همکاری مرکز پزشکی شهرداری مشهد اجرا می‌شود، فرآیند انجام معاینات ادواری شامل پذیرش، تشکیل پرونده، آزمایش کامل خون، تست‌های عملکردی کبدی، تست هپاتیت، نوار قلب و سنجش بینایی برای هشت هزار و ۲۵۰ نفر از پاکبانان و کارگران فضای سبز شهر مشهد به صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود تا وضعیت سلامت آنها سنجش شود.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: انجام این آزمایشات، گام مؤثری در راستای غربالگری بیماری‌های ناشی از کار و حفظ و صیانت از سلامت نیروهای کارگری است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه زمان‌بندی هماهنگ شده با مرکز پزشکی شهرداری و با توجه به الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا مقرر شده است، نیروهای کارگری شاغل در هر منطقه به صورت روزانه و با تعدادی مشخص، در مراکز پزشکی شهرداری حضور پیدا کرده و سنجش سلامت شوند.

کد خبر 460209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.