ابلاغ اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی کمک سرانه آموزشی به مدارس استثنایی کشور

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از ابلاغ اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی کمک سرانه آموزشی مدارس استثنایی طی چند روز آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، سیدجواد حسینی در هشتمین نشست شورای معاونین سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی ضمن اعلام این خبر بابیان اینکه حضور باکیفیت در مجامع راهی به‌سوی اجتماعی شدن سازمان است، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد است و در این راستا ۷ تفاهم‌نامه منعقدشده است و مراحل انجام بیش از ۲۰ تفاهم‌نامه دیگر ازجمله تفاهم با سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت نیز در حال انجام است.

حسینی خواستار نظارت مستمر شورای معاونین بر اجرایی شدن برنامه‌های سه بسته تحولی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی شد و اضافه کرد: بر اساس بسته تحولی مدرسه انطباقی ۳۲ مدرسه پذیرا و ۳۲ مدرسه اوتیسم در استان‌های کشور باید به‌صورت الگویی و در سال جاری مناسب‌سازی به لحاظ فضا و شیوه‌های آموزش شوند.

وی درباره پیگیری اخذ اعتبار برای این برنامه، تصریح کرد: پیگیری اخذ اعتبار لازم از سازمان نوسازی مدارس و مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش‌وپرورش برای مناسب‌سازی این مدارس باید با جدیت دنبال شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی بابیان اینکه بر اساس برنامه نهضت توان‌افزایی در سال جاری ۱۰ هزار نفر از دانش آموزان استثنایی از تجهیزات آموزشی و توان‌بخشی بهره‌مند خواهند شد، افزود: بخشی از اعتبار لازم برای این برنامه از طریق بنیاد برکت و برخی بانک‌ها تأمین خواهد شد و هفته معلولین فرصت بسیار خوبی برای جلب مشارکت سایر نهادها و خیرین در این زمینه است.

حسینی خواستار راه‌اندازی پایگاه جامع آموزش در تمامی استان‌ها شد ادامه داد: در هفت استان کشور این پایگاه‌ها راه‌اندازی شده است و با تدوین شیوه‌نامه اجرایی به‌زودی در بقیه استان‌ها نیز پایگاه جامع آموزش با تکیه‌بر شیوه‌های آموزش مجازی راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی یکی از مشکلات آموزش‌های مجازی را عدم دسترسی دانش آموزان به وسایل ارتباطی دانست و افزود: مدلی باید طراحی شود تا همه جامعه برای تأمین امکانات فناوری موردنیاز دانش آموزان به‌صورت هماهنگ و نظام‌مند بسیج شوند.

و، درباره نحوه مشارکت‌ها و میزان گوشی و تبلت‌های مورد نیاز، تاکید کرد: میزان گوشی و تبلت مورد نیاز، نحوه مشارکت نظام‌مند همه سطوح جامعه و نحوه تأمین و واگذاری این تجهیزات نیز باید در این مدل دیده شود.

حسینی با اشاره به برنامه سنجش آمادگی جسمانی و پیشرفت تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، اظهار کرد: علیرغم شرایط کرونایی هدف ۹۹ درصدی سنجش نوآموزان محقق شده است و فقط تعداد محدودی از نوآموزان نوبت‌گیری یا سنجش نشده‌اند که ادارات استثنایی استان‌ها پیگیر پوشش تمامی نوآموزان در برنامه سنجش خواهند بود.

کد خبر 457089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.