مصوبات جلسه امروز شورای شهر اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان مصوبات یکصد و چهل و هفتمین جلسه این شورا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی‌نیا در پایان این جلسه که امروز (یکشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران با تشریح جزئیات جلسه علنی، ضمن گرامیداشت ۲۵ آبانماه، سالروز تشییع ٣٧٠ شهید اصفهانی دفاع مقدس، اظهار کرد: به مناسبت این روز که با نام روز حماسه و ایثار مردم اصفهان نامگذاری شده، از سردار شیروانیان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برای حضور در جلسه علنی دعوت کرده بودیم و با حضور وی از شهدای اصفهان در جنگ تحمیلی و ایثارگری آنها روایت شد.

وی با اشاره به مصوبات جلسه امروز شورا افزود: لایحه تهاتر یک قطعه زمین از طرف شهرداری با اداره کل ورزش و جوانان تصویب شد تا در این زمین برای جانبازان و معلولان شهر اصفهان مجموعه ورزشی تأسیس شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: لایحه قیمت گذاری رسمی نرخ‌های محصولات سازمان پسماند بر اساس قیمت روز و با نظر کمیسیون بهداشت، سلامت و محیط زیست تعیین و به تصویب رسید.

وی ادامه داد: طرح پیشنهادی مهمی از طرف اعضای شورای شهر در ارتباط با نحوه نظارت بر شرکت‌های تابعه، وابسته و تحت پوشش شهرداری داده شد که مورد نقد و بررسی اعضا قرار گرفت و بیشترین وقت امروز به این موضوع اختصاص یافت.

شریعتی‌نیا با بیان جزئیات این طرح تصریح کرد: در این طرح اعضای شورا در نظر داشتند تا به هر نحوی که شده هرجایی که ریالی از اموال عمومی در آنجا قرار گرفته به بهترین نحو مورد نظارت باشد و بر اساس تعهدی که اعضای شورای شهر داده‌اند بتوانند وظیفه خود را در قبال اموال عمومی به خوبی انجام دهند.

وی افزود: در این طرح هرجایی که شهرداری یا مدیریت شهری سهامی دارد شورا می‌تواند نظارت داشته باشد و اگر جایی نظارتی نشد، شورا می‌تواند شهرداری را مکلف به فروش سهام کند چون شورا جایی را که اموال عمومی مربوط به شهرداری در آن دخیل است باید نظارت کند و اگر نظارتی نباشد شهرداری می‌تواند سهام خود را بفروشد تا بتواند سرمایه گذاری دیگری داشته باشد.

شریعتی‌نیا افزود: طرح مطالعاتی درباره جغرافیای مخاطرات امواج مغناطیسی شهر نیز مورد بحث قرار گرفت؛ برخی افراد می‌گویند امواج مغناطیس مخابراتی ممکن است تأثیرات منفی داشته باشد که قرار شد تا پروژه دقیقی در این خصوص اتفاق افتد و بررسی‌های لازم انجام شود تا مشکلات خاصی نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: نتیجه این پروژه مشخص می‌کند تا آنتن‌های مخابراتی در کجا نصب شوند که کم‌ترین مخاطرات را برای شهروندان داشته باشد.

شریعتی‌نیا افزود: لایحه‌ای نیز به تصویب رسید تا نیروهای خدماتی زیر نظر شرکت‌هایی که به طور قانونی از نیروی انتظامی مجوز می‌گیرند برای نگهبانی و تأمین امنیت فیزیکی در ساختمان‌ها و اموال عمومی شهرداری حضور پیدا کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی حقوقی و گردشگری گفت: لایحه‌ای برای اجاره‌بهای غرفه‌های موجود در مرکز میوه و تره‌بار که از طرف سازمان میادین داده شده بود مطرح و تصویب شد و امیدواریم در آمد خوبی برای بودجه شهر و بودجه سازمان مربوطه داشته باشد.

وی افزود: موضوع بودجه شورای شهر نیز یکی از مباحثی بود که مورد بررسی قرار گرفت و گزارش حسابرس شورا که قبلاً در جلسه کمیسیون تلفیق ارائه شده بود، به تصویب اعضای شورا رسید.

شریعتی‌نیا خاطرنشان کرد: همانگونه در اظهارات اعضای شورای شهر نیز صحبت شد، بار دیگر بحث رعایت پرتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا را متذکر شده و از همه شهروندان خواهشمندیم تا موازین و موارد بهداشتی را در این دوران رعایت کنند چون میزان فوتی‌های ناشی از کرونا، اصفهان را در وضعیت سیاه قرار داده است.

کد خبر 455635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.