نرخ کرایه تاکسی‌های قم ۲۲ درصد افزایش یافت

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: مجوز اصلاح نرخ خودروهای فعال حوزه حمل‌ونقل و مسافر درون شهری سازمان تاکسیرانی تصویب شد.

به گزارش ایمنا، روح‌الله امراللهی با بیان اینکه طبق مصوّبه ستاد ملی مبارزه با کرونا باید یک مسافر از هر تاکسی و سه مسافر از هر ون درون شهری کاسته شود، اظهار کرد: نرخ پایه کرایه تاکسی در قم یک هزار و ۷۰۰ تومان برای هر نفر است که با احتساب چهار نفر مسافر، مبلغ ۶ هزار و ۸۰۰ تومان می‌شود.

وی افزود: بر اساس کاهش یک نفر از مسافران، پیشنهاد اصلاح نرخ ۳۳ درصدی از سوی شهرداری به شورای شهر تا پایان دوره کرونا ارائه شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: این سقف ۳۳ درصد در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر به ۳۰ و در کمیسیون تلفیق شورا به ۲۵ درصد کاهش پیدا کرد و در نهایت، میانگین حدود ۲۲ درصد افزایش مورد تأیید نهایی قرار گرفت و مجوّز آن صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، مجوز اصلاح نرخ پایه از یک هزار و ۷۰۰ تومان به ۲ هزار تومان صادر می‌شود.

امراللهی اضافه کرد: بدیهی است این افزایش نرخ صرفاً مربوط به دوران شیوع کرونا بوده و پس از پایان همه‌گیری این بیماری و اعلام آن از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، نرخ‌ها به حالت طبیعی باز می‌گردد.

کد خبر 453329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.