به گزارش ایمنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، عمران نعیمی در جلسه هم اندیشی با مدیرکل، رؤسای ادارات و شعب اداره کل شهرستانهای استان تهران با اعلام اینکه برای تدوین و تنظیم بخشنامههای سازمان از ذینفعان و مخاطبین نیز نظرخواهی میشود، گفت: اداره کل حقوقی و قوانین این سازمان با توجه به رسالت خود با بخشهای گسترده سازمان در ارتباط است و از این تعاملات بهرهبرداری میکند.
وی افزود: بخشنامههای سازمان تأمین اجتماعی به دلیل گستردگی طی سالهای متمادی از شمول لازم خارج شده و مستلزم بازنگری بود که با هدف گذاری و برنامهریزی نسبت به تنقیح و تجمیع بخشنامهها اقدام شود که هم از نظر کارشناسی وحدت رویه ایجاد شود و هم از منظر پاسخگویی، پاسخگوی بهتری برای مخاطبین خود باشد.
نعیمی ادامه داد: با تفکیک پروندههای مطروح در مراجع دعاوی و حقوقی قضائی مانند دیوان عدالت اداری، دادگستری که عمدتاً شامل استعلامات، اجراییات، قوانین و مقررات و … میشوند، سازمان تأمین اجتماعی با خط مشی مبتنی بر کاهش تعداد پروندههای شکایات و دعاوی، دادنامههای ارسالی را توسط امور حقوقی در اسرع وقت بررسی و کنترل کرده تا با اقدام به موقع بتوان با شایستگی مطالبات سازمان را پیگیری کرد.
وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد آرای پروندههای مطروحه در مراجع قضائی به نفع این سازمان صادر میشوند، زیرا بخشنامههای صادره قبل از صدور با قوانین تطبیق داده شده و این باور که در انجام تمامی اقدامات ملاک قوانین و مقررات است، به اجرا و محاسبات بر اساس حق، چهارچوب و قانون عمل میشود.
عباس اورنگ مدیرکل تأمین اجتماعی شهرستانهای استان تهران نیز در این نشست عنوان کرد: تیم کارشناسی حقوقی در استانها در بحث رسیدگی و کاهش امور دعاوی عملکرد مطلوبی داشته است.
وی ادامه داد: میتوان با برگزاری این گونه جلسات هماندیشی، تعامل و بهرهوری را افزایش داد و با رعایت انصاف و خرد جمعی در دفاع از حق و حقوق و مأموریت سازمان حرکت کرد.
نظر شما