انتشار ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در اصفهان

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان از انتشار ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه زیرساخت‌های قطار شهری و خطوط اتوبوس‌های تندرو در این کلانشهر خبر داد.

مرتضی طهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال گذشته شهرداری اصفهان ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطار شهری و ۱۳۰ میلیارد برای خطوط تندرو اتوبوسرانی سهم داشت.

وی افزود: با وقوع حادثه سیل در یکی از استان‌ها، سهم ۶۰۰ میلیارد تومانی اوراق مشارکت اصفهان از سوی دولت برای کمک به این استان سیل‌زده به ۳۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان ادامه داد: انتشار اوراق مشارکت با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا به سال‌جاری موکول شد.

وی گفت: در سال‌جاری شهرداری اصفهان مصوبه‌ای از شورای شهر گرفت مبنی بر اینکه چنانچه دولت انتشار اوراق را نپذیرفت ۱۰۰ درصد مسئولیت بازپرداخت آن را شهرداری بر عهده بگیرد و مجوز لازم از بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور دریافت شد، اما با توجه به جابجایی رئیس دیوان محاسبات کشور برای مدتی تأیید اوراق توسط این نهاد به تأخیر افتاد تا اینکه در نهایت اخیراً موافقت خود را اعلام کرده و اوراق منتشر شد.

طهرانی تاکید کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد مسئولیت ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شده اخیر بر عهده شهرداری است و دولت هیچ مسئولیتی در بازپرداخت آن ندارد، اما بازپرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکتی که برای کمک به استان سیل‌زده اختصاص یافت ۵۰ درصد بر عهده دولت و ۵۰ درصد بر عهده شهرداری است.

کد خبر 453103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.