جواد بیژنی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مردم بابل مانند سایر شهرهای مازندران برای ایجاد مسیرهای دوچرخه مطالبه چندانی نمیکنند، اظهار کرد: اولویت شورا و شهرداری بر اجرای مطالبات مردمی است بنابراین همین امر باعث شده تاکنون اقدامات مدیریت شهری به رواج فرهنگ دوچرخه سواری منتهی نشود.
وی با بیان اینکه لکهگیری آسفالت خیابانها و کوچهها، توجه به کم کردن بهای کمیسیون ماده صد هنگام صدور پروانهها مطالبه اغلب شهروندان است، افزود: چنین مطالباتی برای مردم جذابتر است تا شورا و شهرداری به موضوعی انرژی خود را صرف کنند که مورد استقبال واقع نمیشود.
عضو شورای اسلامی شهر بابل تصریح کرد: اگر چه سازمانهای مردم نهاد اکنون به این امر ورود پیدا کردهاند اما حوزه حمل و نقل شهرداریها هنوز نتوانستهاند در این زمینه فرهنگ سازی کنند.
بیژنی افزود: تعریض خیابانهای قدیمی شهر برای ایجاد مسیرهای دوچرخه به خرید و تملک املاک نیاز دارد که آن هم اعتبار کلانی میخواهد تا بخشی از مسیرهای تندرو به کندرو تغییر یافته و مورد استفاده دوچرخهسواران قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه در سالهای آینده با توجه به افزایش حجم تردد خودروها و افزایش قیمت بنزین، مسلماً تمایل مردم به استفاده از دوچرخه افزایش خواهد یافت، گفت: این امر نیاز به آمادگی شهرداریهای استان و تدوین برنامههایی در این حوزه دارد.
بیژنی خاطرنشان کرد: طرح ایجاد مسیر دوچرخهسواری شهر بابل در بلوار یاسمین با انتخاب مشاور آغاز شده و با مالکان ضلع غربی به منظور احداث مسیر کندرو برای دوچرخه سواری رایزنیهایی شده است.
وی خاطرنشان کرد: در آینده اجرای طرح دوچرخه سواری در اطراف تالاب گل نیلوفر آبی و میدان مرحوم هادی نوروزی تا میدان آیتالله فاضل در دستور کار قرار میگیرد.
نظر شما