ابتکار آلمانی‌ها برای تضمین امینت دوچرخه‌سواران

گروهی از خلاقان اهل کلانشهر دوسلدورف در آلمان نرم‌افزاری ایجاد کرده‌اند که کاربران می‌توانند با نصب آن روی گوشی‌های تلفن همراه از بهترین مسیرها برای دوچرخه‌سواری در شهر آگاه شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در راستای جنبش سبز دوچرخه‌سواری در سراسر جهان برای مهار ویروس کرونا، بسیاری از برنامه‌ریزان شهری در تلاش بوده‌اند زیرساخت‌های شهری را مطابق با هنجار جدید تغییر دهند. در این میان گروهی از افراد خلاق آلمانی نیز نرم‌افزاری ایجاد کرده و در اختیار مردم دوسلدورف قرار داده‌اند که کاربران با نصب آن روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند، می‌توانند از مسیرهای دوچرخه‌سواری در شهر آگاه شوند و از وارد شدن به خیابان‌های اشتباه خودداری کنند. جالب آن‌که بیش از ۷۰ درصد از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در سراسر این شهر نیز با نرم‌افزار مذکور همگام‌سازی شده است به طوری که این چراغ‌ها در حال حاضر از چهار لامپ یعنی سبز، زرد، قرمز و تصویر دوچرخه تشکیل شده است.

از آنجایی که جهان به سمت تحرک پایدار و سالم در دوران پساکرونا پیش می‌رود و دوچرخه به‌عنوان یکی از بهترین و سبزترین وسیله‌های حمل و نقل شناخته شده است، بنابراین مقامات رسمی دوسلدورف از هیچ تلاشی برای ترویج این روش تردد در میان شهروندان خود دریغ نکرده‌اند. از احداث و بازسازی مسیرهای دوچرخه‌سواری، تحویل دوچرخه‌های اشتراکی و تخفیف خرید این وسیله‌های حمل‌ونقل گرفته تا اقدام اخیر دولت در زمینه ایجاد نرم‌افزار مذکور، همه و همه از مهم‌ترین اقداماتی است که تاکنون در دوسلدورف برای ترویج دوچرخه‌سواری و تضمین امنیت کاربران صورت گرفته شده است. چراغ‌های راهنمایی جدید نیز با فاصله معین از یکدیگر قرار گرفته است و پیش‌بینی مسیر را برای دوچرخه‌سواران تسهیل می‌کند. از سوی دیگر، این نرم‌افزار هر گونه تردد عابر پیاده را به دوچرخه‌سواران خبر می‌دهد تا این افراد قبل از رسیدن به نقطه مورد نظر، از سرعت خود بکاهند.

کد خبر 448508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.