بکارگیری مدرن‌ترین تجهیزات توانبخشی اختلالات حرکتی در بیمارستان هلال‌احمر

رئیس بیمارستان فوق تخصصی موقوفه و خیریه نورافشار وابسته به جمعیت هلال‌احمر از ارائه خدمات توانبخشی به بیماران دارای اختلالات حرکتی از جمله بیماران مبتلا به فلج مغزی، مشکلات اسکلتی، عضلانی و بیماران مبتلا به «ام اس» و نظایر آن با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات روز دنیا خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی نور افشار، بهمن سبحانی با اعلام این خبر گفت: مجموعه توانبخشی بیمارستان نورافشار با مساحتی بالغ بر دو هزار متر مربع، به عنوان مجهزترین و تخصصی‌ترین مرکز توانبخشی خاورمیانه شناخته شده است.

وی ارائه خدمات توانبخشی به بیمارانی که دارای اختلالات حرکتی هستند و به دلایل مختلفی از جمله ابتلاء به فلج مغزی، مشکلات اسکلتی عضلانی و بیماری «ام اس» قادر به درست حرکت کردن نیستند را از مهمترین فعالیت‌های این مرکز برشمرد و افزود: همچنین در دپارتمان پزشکی ورزشی این مرکز با به کارگیری متخصصین برجسته پزشکی ورزشی کشور و تجهیزات مدرن و به روز جهان، پاسخی شایسته به نیازهای ورزشکاران ملی و حرفه‌ای این مرز و بوم داده می‌شود.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی موقوفه و خیریه نورافشار وابسته به جمعیت هلال‌احمر امکانات بی نظیر این مرکز را فرصتی ویژه برای باشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی برشمرد و اضافه کرد: در دپارتمان پزشکی ورزشی علاوه بر پیگیری تمام مراحل درمان و بازتوانی ورزشکاران آسیب دیده در محیطی حرفه‌ای و مدرن، وضعیت جسمانی پیش از فصل، وضعیت تغذیه‌ای و روانشناختی ورزشکاران نیز ارزیابی شده و توصیه‌های لازم برای بهبود آنها ارائه می‌شود.

سبحانی با تبیین دیگر خدمات مرکز توانبخشی این بیمارستان افزود: این مجموعه با بهره گیری از پزشکان متخصص و نیروی انسانی مجرب یکی از جامع‌ترین و مجهزترین مراکز توانبخشی بیمارستانی کشور است که خدمات متنوع دیگری از قبیل کاردرمانی، گفتار درمانی، ارتوپدی فنی، فیزیوتراپی، آب درمانی، شنوایی سنجی و نظایر آن به بیماران ارائه می‌دهد.

وی توضیح داد: خدمات این بخش به دو صورت سرپایی و بستری ارائه می‌شود. در صورتی که خدمات جراحی و یا بالینی تخصصی مورد نیاز بیماران شود، ۴ اتاق عمل بسیار مجهز با تیم درمانی و پزشکان مجرب، آماده ارائه خدمات فوق تخصصی هستند.

مدیر بخش توانبخشی بیمارستان فوق تخصصی نورافشار نیز در معرفی این مرکز گفت: این بخش مجموعاً دارای ۱۶ کابین است که به مدرن ترین تجهیزات الکتروتراپی، مکانوتراپی، لیزر پرتوان، شاک ویو، مگنت، RTMS مجهز شده است.

سامان صالحی افزود: همچنین تمام کار درمانگران و فیزیوتراپیست های این بخش، مهارت‌های لازم در ارائه انواع درمان‌های دستی و تکنیک‌های اختصاصی در حوزه بیماری‌های ارتوپدی، آسیب‌های ورزشی، نورولوژی، زنان، کودکان، قلب، ریه و … را دارا هستند.

وی افزود: در این بیمارستان خدماتی مانند جراحی‌های فوق تخصصی زانو، تعویض مفصل، بازسازی زانو و مفاصل آرنج، شانه و نظایر آن به وسیله جراحان متخصص و نامی به بیماران و ورزشکاران ارائه می‌شود.

کد خبر 443110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.