پشت پرده شکایت قالیباف از میرسلیم

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

پروانه سلحشوری در پاسخ به این سوال که شکایت قالیباف از میرسلیم دارای چه پیام‌هایی است و اختلافات اصولگرایان چرا علنی شده است، گفت: به نظر من این اختلافات شکایت از میرسلیم فراتر از اختلافات اصولگرایان با هم است. بحث شخصیت حقوقی نمایندگان مجلس مطرح است که با این رویکرد ریاست مجلس تضعیف می‌شود. مسئله دیگر عملکرد افراد در مسئولیت‌هایی است که برعهده داشته‌اند. همه آقای میرسلیم را به عنوان فرد سلیم النفس و از لحاظ اقتصادی پاک‌دست می‌شناسند و در حوزه تخصصی خود هم فرد متخصصی هستند. بنابراین نباید چنین فردی در مجلس منزوی شود و مدارکی ارسالی او به قوه قضاییه باید بررسی شود. من به شخصه از اینکه آقای میرسلیم رئیس کمیسیون صنایع نشد متعجب شدم.

وی ادامه داد: همه افرادی که در مجلس مقابل هم ایستادند و دچار اختلاف شده‌اند اصولگرا هستند و موتلفه هم به عنوان جریان قدیمی اصولگرا به نوعی به عنوان پدر معنوی این جریان شناخته می‌شود اما بنظر می‌رسد نواصولگرایی توانسته حتی جوانان موتلفه را هم جذب کند. بنابراین جریان نواصولگرا درصدد حذف شخصیت‌های منتقد در مجلس است. اقای میرسلیم بحث‌هایی مطرح کرده و مستندات خود را به قوه قضاییه ارسال کرده که باید رسیدگی شود و با طرح نام نماینده‌ای مسئله به انحراف کشیده نشود چرا که میرسلیم از رئیس کمیسیون صحبت کرد اما فردی که بازداشت شده هیچگاه رئیس کمیسیون نبوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با بیان اینکه شاهد تغییر گفتمانی در جریان اصولگرا هستیم بیان داشت: ما در جریان اصولگرا شاهد منزوی شدن جریان سنتی و برآمدن جریان نواصولگرا هستیم. جریان سنتی به خیلی از امور پایبند بود اما در جریان جدید ما این پایبندی را مشاهده نمی‌کنیم. به نظر می‌رسد این نگاه جدید که تحت عنوان نواصولگرایی در کشور راه افتاده از یک طرف شعار مبارزه با غرب می‌دهد و دیگران را متهم می‌کند اما خود به نوعی به یک اقتصاد لیبرالی و نولبیرالی غربی معتقد است. درواقع این جریان فراتر از بحث‌های پوپولیستی در حال حرکت اقتصادی است تا در کنار قدرت سیاسی قدرت اقتصادی را هم تسخیر کند.

بررسی وضعیت فرزندان شاغلان و بازنشستگان نیروهای مسلح در کمیسیون اجتماعی

علی بابایی کارنامی در مورد جلسه سه‌شنبه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح حضور یافت. وی از وضعیت این سازمان در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی گزارش داد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری خبر داد و گفت: این مبلغ، ۷,۶۵۰ میلیارد تومان است که باید توسط دولت به این حوزه تخصیص داده شود.

بابایی کارنامی افزود: در جلسه امروز وضعیت فرزندان شاغلان و بازنشستگان نیروهای مسلح و پرداخت حقوقی تحت عنوان حقوق بیکاری در قالب مستمری به افرادی که در شاخص نیروهای مسلح قرار می‌گیرند و همچنین وضعیت کانون‌های بازنشستگان نیروهای مسلح در استان‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم ساری در مجلس، تاکید کرد: در نهایت قرار بر این شد همصدایی در کمیسیون و کمیته تخصصی با این مجموعه داشته باشیم.

اظهارات حدادعادل درباره حقوق فرزندانش حاشیه ساز شد

وهاب عزیزی فعال سیاسی و تحلیلگر اصولگرا در واکنش به اظهارات اخیر حدادعادل گفت: اگر آقای حدادعادل سکوت می‌کرد بهتر بود، دفاع ضعیف ایشان در خصوص مصاحبه تلویزیونی آقای فتاح که گفته بود بخشی از املاک بنیاد مستضعفان در اختیار مدرسه فرهنگ با مسئولیت حدادعادل است، به جای اینکه رفع اتهام و شبهه کند، بر دامنه سوءظن‌ها افزود.
وی ادامه داد: حدادعادل با پناه بردن به دامن مقام معظم رهبری و انتصاب تصرف املاک به دستور معظم له، سعی کرد که خود را از اتهام پاک کند. این حرکت ناشیانه حدادعادل ظلم در حق رهبری و کسانی است که با حجت قرار دادن حرف‌های حدادعادل به لیست‌های انتخاباتی اصولگرایان به نیت تکلیف رای داده بودند.

دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی، در ادامه اظهار داشت: توضیحات حدادعادل در خصوص دلایل اختصاص املاک بنیاد مستضعفان به مدرسه‌سازی برای مرفهین، خالی از منطق بود. اکنون سوالات زیادی برای مردم ایجاد شده است؛ آیا مسیر تحول در آموزش علوم انسانی، وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی است؟ یا مدرسه حدادعادل. و اینکه چطور با ساختن چند مدرسه در مناطق مرفه‌نشین تهران، در کل کشور تحول در علوم انسانی ایجاد می‌شود؟ آیا کل ایران در مناطق شمال تهران خلاصه می‌شود؟.

وی افزود: اظهارات حداد عادل در خصوص دستمزد فرزندان خود بیشتر شبیه شوخی و مزاح بود و حرف‌های قالیباف در ایام انتخابات را در اذهان تداعی کرد که با اعلام موجودی حساب بانکی خود موجبات تفنن مردم را فراهم کرد.

تشکیل کارگروه مشترک مجلس و دولت برای بررسی منابع «تامین کالاهای اساسی»

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی با اشاره به نشست عصر سه‌شنبه کمیسیون برنامه و بودجه که با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بررسی طرح تامین کالاهای اساسی برگزار شد، گفت: کمیسیون برنامه و بودجه در شرایط سخت اقتصادی کنونی برای تامین امنیت غذایی برای آحاد جامعه بویژه افرادی که مشکلات اقتصادی دارند، پیشنهاد ارائه کارت اعتبار خرید کالاها را ارائه کرد که البته روی نحوه اجرای آن اختلاف نظراتی وجود دارد.

وی افزود: همچنین با وجود اتفاق نظر روی اجرای طرح تامین کالاهای اساسی اما بر روی تامین منابع مالی آن اختلاف نظرهای وجود دارد. منبع مالی که کمیسیون برنامه و بودجه براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس به آن رسیده، استفاده از تبصره ۱۴ بودجه سال ۹۹ و دیگر موارد است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: امروز مقرر شد؛ کارگروهی با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس راه‌های تعیین منابع مالی قابل تکیه و نحوه پرداخت آن به مردم را بررسی و جمع‌بندی کرده و گزارش آن را به صحن علنی ارائه کند.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعای پرداخت پول برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای سراسر کذب منتشره در برخی رسانه‌های آمریکایی مبنی بر پرداخت پول از سوی کشورهای دیگر به طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان اظهار داشت: آمریکا در باتلاقی خودساخته در افغانستان گرفتار شده و خون سربازان آمریکایی هزاران مایل دورتر از وطنشان بخاطر سیاستهای غلط حاکمان کاخ سفید ریخته می‌شود، که البته نتیجه‌ای نیز جز سال‌ها جنگ و خونریزی برای مردم بیگناه افغانستان نداشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: دولت آمریکا که هیچ پاسخی برای خانواده‌های سربازان کشته شده خود در افغانستان ندارد، با فضاسازی رسانه‌ای بدنبال سرپوش گذاشتن بر خطای محاسباتی خود در افغانستان می‌باشد.

خطیب زاده در پایان از ایالات متحده خواست به جای مقصر نشان دادن دیگران، مسئولانه عمل کرده و به حضور فاجعه بار خود در افغانستان هر چه زودتر پایان دهد.

کد خبر 439663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.