چرا روند شیوع کرونا در آذربایجان غربی رو به کاهش است؟

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان آذربایجان غربی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیما سادات لاری ظهر امروز _یکشنبه ۱۹ مرداد_ در نشست خبری خود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در خصوص روند شیوع کرونا در آذربایجان غربی اظهار کرد: آذربایجان غربی هم اکنون در وضعیت هشدار بیماری قرار دارد؛ این استان شاهد یک خیز نسبتاً متوسط در اسفند ماه سال گذشته بود.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی شاهد یک خیز شدیدتر بیماری کرونا در فروردین ماه سال جاری بود، افزود: در اواخر فروردین ماه موارد ابتلا و بستری در این استان رو به کاهش گذاشت و در اردیبهشت ماه آمار شیوع کرونا در این استان به یک پایداری نسبی رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: علی رغم توصیه‌های اکید بهداشتی از خردادماه همچون اکثر استان‌های کشور شاهد روند صعودی در موارد ابتلا و بستری در این استان بودیم، به طوری که در روزهای پایانی خردادماه و اوایل تیرماه سال جاری تعداد موارد ابتلا و بستری در آذربایجان غربی به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید.

وی تصریح کرد: از یک ماه گذشته با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم آذربایجان غربی، تلاش کادر بهداشت و درمان و ستاد استانی کرونا شاهد یک روند کاهشی در موارد ابتلا و بستری بیماری کرونا در این استان هستیم.

لاری با بیان اینکه هم اکنون سه شهرستان در وضعیت قرمز و چهار شهرستان در وضعیت هشدار در استان آذربایجان غربی وجود دارد، اضافه کرد: موارد ابتلا و بستری در برخی شهرستان‌های استان مانند ارومیه، خوی تکاب، سردشت و میاندوآب دارای شدت بیشتری است.

وی ادامه داد: از ابتدای مردادماه تاکنون بیشترین استفاده از ماسک در این استان در ادارات و سازمان‌ها و کمترین میزان استفاده از ماسک در پایانه‌های مسافربری درون شهری گزارش شده است، همچنین بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ابتدای مرداد تاکنون در ادارات به میزان ۹۵ درصد و کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایانه‌های مسافربری درون شهری به میزان ۳۶ درصد و پایانه‌های مسافربری برون شهری به میزان ۵۵ درصد گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از ابتدای مردادماه تاکنون تعداد ۲۳۴ واحد متخلف اعم از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، واحدهای صنفی در این استان پلمپ شده‌اند و در همین بازه زمانی تعداد ۱۱۱ مورد از موارد تخلف به مراجع قضائی استان معرفی شده‌اند.

وی تاکید کرد: امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده همگانی‌تر مردم این استان از ماسک شاهد ادامه روند کاهش ابتلا و بستری در استان آذربایجان غربی و خروج این استان از وضعیت هشدار طی هفته‌های آتی باشیم.

کد خبر 437938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.