رطوبت‌زدایی و مرمت جرزهای ضلع شرقی میدان نقش جهان

مدیر پایگاه جهانی میدان نقش جهان اصفهان از آغاز عملیات رطوبت‌زدایی و مرمت جرزهای ضلع شرقی میدان نقش جهان اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه‌های ثبت جهانی استان اصفهان، فریبا خطابخش امروز ششم مردادماه با اعلام این مطلب گفت: با توجه به تبله شدن دیوار به دلیل نم ناشی از رطوبت و به دلیل نداشتن ناکش برای رطوبت‌زدایی، عملیات برداشتن جرز دیوار ضلع شرقی میدان امام (ره) آغاز شد.

او افزود: با توجه به اهمیت میدان امام (ره)، در راستای رسیدگی و مرمت قسمت‌های آسیب دیده، مرمت اضطراری و عملیات آسیب‌زدایی جرزهای دیوار ضلع شرقی در دستور کار استادکاران گروه امانی اداره کل استان قرار گرفت و آغاز شد.

خطابخش تاکید کرد: با نصب داربست و برداشتن قسمت‌های آسیب دیده، نم ناشی از رطوبت در این بخش شناسایی و پس از رفع مشکلات به وجود آمده، قسمت‌های آسیب دیده مرمت می‌شود.

میدان تاریخی امام (ره)، از جمله وسیع‌ترین میدان‌های تاریخی جهان می‌باشد. این میدان در زمان حکومت شاه عباس اول در قرن یازدهم هجری قمری (۱۰۲۱ ه. ق) بعد از پایتخت شدن اصفهان بنا شد. میدان نقش جهان در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۱۳ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و در اردیبهشت ۱۳۵۸ جزو نخستین آثار ایرانی بود که به عنوان میراث جهانی یونسکو، به ثبت جهانی رسید.

کد خبر 435817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.