مشارکت بخش خصوصی، عامل توسعه فولادشهر

شهردار فولادشهر گفت: با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی، خدماتی و فرهنگی، روند توسعه شهر فولادشهر شتاب بیشتری گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بابک محمدی در جمع مسئولان شهرستان لنجان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مباحث شهرداری‌ها کسب درآمدهای پایدار شهری است، اظهار کرد: گستردگی وظایف شهرداری‌ها، مدیران شهری را بر آن داشته است تا برای اداره هرچه بهتر شهرها و ارائه خدمات شایسته به شهروندان منابع درآمدی پایدار ایجاد کنند.

وی افزود: با توجه به رکود حاکم بر بازار مسکن و وابستگی درآمدی شهرداری به وصول عوارض صدور پروانه ساختمانی، شهرداری فولادشهر تلاش کرد با برنامه ریزی و تعریف استراتژی‌های لازم به راهکارهای افزایش درآمدهای پایدار شهری دست پیدا کند.

شهردار فولادشهر با بیان اینکه هزینه‌های شهرداری‌ها کاملاً مشخص و برخی هزینه‌ها مثل هزینه‌های جاری و پرسنلی غیرقابل انکار است، تصریح کرد: مدیریت شهری فولادشهر برای مقابله با مشکلات اقتصادی که در دوره پنجم با آن مواجه بود در گام نخست به سمت کاهش هزینه‌های شهرداری گام برداشت.

محمدی با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه سال ۹۷ شهرداری فولادشهر، اضافه کرد: با برگزاری جلسات مختلف کارشناسی سعی کردیم تا در کنار کدهای درآمدی مشخصی مانند مالیات بر ارزش افزوده و عوارض، ردیف‌های درآمدی جدیدی نیز تعریف شود، به همین دلیل در سال ۹۸ علی رغم رکود ساخت و ساز و مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور، بودجه شهرداری فولادشهر ۱۰۵ درصد محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: شهر جدید فولادشهر از ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری برخوردار است از این رو شهرداری نیز با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و با تهیه و تدوین پورتال سرمایه‌گذاری شهرداری فولادشهر و معرفی بسته سرمایه‌گذاری آماده جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی از نقاط مختلف ایران اسلامی است.

شهردار فولادشهر یادآور شد: در پورتال سرمایه‌گذاری شهرداری این شهر براساس نوع اقلیم، شاخص‌های جمعیتی، استقرار شهر و مولفه‌های شهر مهاجرپذیر، فضاهای مناسب برای سرمایه گذاران مهیا شده و با ارائه پیشنهادات کارشناسی شده به گونه‌ای عمل شده که دغدغه بازگشت سرمایه از سرمایه گذاران گرفته شود.

کد خبر 434991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.