اجرای سیستم اطفا حریق در ساختمان مرکزی شهرداری مشهد

مدیرکل پشتیبانی شهرداری مشهد گفت: ساختمان مرکزی شهرداری با توجه به قدمت بنا، فاقد سیستم اطفا حریق بوده است که این مهم در راستای ایمن سازی فضاهای اداری، طراحی و اجرای سیستم اطفا حریق در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، سید کمال‌الدین شاهچراغی در خصوص اجرای سیستم اطفا حریق در ساختمان مرکزی شهرداری مشهد، اظهار کرد: نظر به الزامات سازمان آتش نشانی برای ساختمان‌های اداری، ساختمان باید دارای سیستم اطفا حریق استاندارد باشد و با توجه به ضرورت مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان اجرا شود.

وی افزود: با توجه به وسعت کار ساختمان مرکزی و محدودیت‌های زمانی و مکانی محل اجرای پروژه، عملیات اجرایی به دو فاز ضلع شرقی و ضلع غربی تقسیم شده است.

مدیرکل پشتیبانی شهرداری مشهد تاکید کرد: در حال حاضر فاز یک پروژه اجرای سیستم اطفا حریق یعنی ضلع شرقی به طور کامل اتمام یافته و در حال بهره برداری است.

شاهچراغی با بیان اینکه کلیه مراحل طراحی، تهیه لوازم مصرفی، اجرای کامل سیستم اطفا حریق توسط اداره نگهداری ساختمان‌ها و خدمات عمومی صورت گرفته است، گفت: در این پروژه حدود ۷۰ متر لوله کشی فولادی بدون درز فشار قوی با توجه به الزامات استانداردی اجرا شده است و تعداد هشت عدد فایر باکس سه منظوره در طبقات ساختمان نصب و تجهیز شده است.

کد خبر 434475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.