رفع تصرف و آزاد سازی بخشی از سردرقیصریه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: بخشی از بنای سردر قیصریه در میدان نقش جهان اصفهان، رفع تصرف و آزادسازی و تحویل میراث فرهنگی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی پایگاه‌های ثبت جهانی استان اصفهان، فریدون الهیاری با اعلام این خبر اظهار کرد: بخشی از بنای تاریخی سردر قیصریه که توسط یکی از کسبه بازار در گذشته تصرف شده بود، با اقدام به موقع واحد حقوقی این اداره کل و با مساعدت دستگاه قضائی استان اصفهان رفع تصرف و به میراث فرهنگی بازگشت.

الهیاری با تشکر از دستگاه قضائی و تبریک هفته قوه قضائیه اضافه کرد: با کمک دستگاه‌های مرتبط می‌توان به حفاظت هر چه بیشتر از سرمایه‌های تاریخی و داشته‌های فرهنگی، دست یابیم که این مهم، قطعاً با مشارکت مردمی تحقق خواهد یافت.

سردر قیصریه به عنوان ورودیِ اصلی بازار شاهی محسوب می‌گردد و در مقابل مسجد امام و هم زمان با مسجد جامع عباسی به دستور شاه عباس اول بنا شده است. در گذشته بر فراز این بنا، نقاره خانه‌ای وجود داشته که با رواق‌هایی مشرف به میدان، محل کوبیدن سازهای ضربی و بادیِ پر صدا برای اعلام جشن‌ها، جنگ، اعیاد، طلوع و غروب آفتاب و … بوده است.

کد خبر 430916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.