نفرات برتر مسابقه حقوق کودک از نگاه کودک مشخص شدند

هیات داوران مسابقه نقاشی حقوق کودک از نگاه کودک با انتشار بیانیه ای نفرات برگزیده این مسابقه را معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هیأت داوران مسابقه نقاشی "حقوق کودک از نگاه کودک" در بیانیه‌ای با معرفی نفرات برتر، درباره چگونگی پذیرش و برگزیدن آثار توضیحاتی ارائه دادند. در این بیانیه آمده است:

"به نام خدا

بیانیه هیأت داوران مسابقه حقوق کودک از نگاه کودک

دنیای رنگی و بی تکلف کودکان آنقدر زیبا و هیجان‌انگیز است که کار فشرده و سنگین و پرمسئولیت داوری قریب به دو هزار اثر نقاشی را برای هیأت داوران آسان و دلپذیر و لذت‌بخش نماید.

غرقه شدن در این دریای پر از رنگ و رؤیا در هجوم و ازدحام مشغله و اضطراب و فشار و پلشتی‌های دنیای واقعی به خوابی شیرین و بی دغدغه و آسوده‌ای می‌مانست که برای همه اعضای هیأت داوران خاطره ساخت.

هر چند که بعضاً دخالت‌های والدین در خلق اثر که به وضوح مشخص بود یا کپی کاری و تقلید از آثار و ایده‌های دیگران خصوصاً آثار ارائه شده در فضای مجازی، کام ما را تلخ می‌کرد. تلاش کردیم حتی‌الامکان آثاری که این دو مشخصه را دارند، حذف کنیم. هر چند که ممکن است برغم حساسیت و دقت داوران، مواردی از چشمان تیزبین و حساس ایشان دور مانده باشد.

اغراق نیست اگر بگوییم داوران برای رعایت عدالت و عدم تضییع حق کودکان، برای بررسی تک تک آثار، ساعت‌ها بحث و گفتگو و چالش داشته‌اند.

نهایتاً هیأت داوران مسابقه حقوق کودک از نگاه کودک پس از هیجده ساعت بررسی فشرده آثار بسیار زیبای کودکان، طی چندین مرحله از بین ۲۱۴۸ اثر از ۱۸۶۰ کودک از سراسر ایران پهناور، ۱۴۷ اثر از ۱۰۵ نفر را انتخاب نمود و سپس از بین این آثار، پنجاه اثر برای ارائه در کتاب مسابقه برگزید و در مرحله آخر از بین پنجاه اثر، هشت اثر برتر را انتخاب و پس از بحث و بررسی و تبادل نظر، سه نفر را به عنوان نفرات اول تا سوم برگزید.

معیارهای اصلی داوران عبارتند از:

۱- پرهیز از کپی کاری از آثار دیگران مخصوصاً آثار ارائه شده در فضاهای مجازی.

۲- عدم تأثیرپذیری از دنیای واقع گرایانه بزرگسالان و معیارهای خشک رئالیستی در خلق اثر و بهره‌مندی از فضا و رؤیای کودکانه و بیان بلاواسطه احساسات کودکان.

۳- سنخیت با موضوعات ارائه شده حقوق کودکان به طور شفاف و دقیق.

۴- بهره‌مندی از تکنیک و زیبایی.

۵- استفاده مؤثر از خلاقیت کودکانه برای بیان موضوع.

نتیجه داوری:

هیأت داوران همزمان با روز جهانی مبارزه با کار کودکان نتیجه داوری را به شرح زیر اعلام نمود:

نفر اول سارا آبای فینی به خاطر بهره‌مندی اثر از ایده‌های خلاق کودکانه، تکنیک و تمیزی و زیبایی اثر و همچنین استفاده از رنگ‌های زنده و شاداب و جذاب و در بر گرفتن چندین موضوع حقوق کودک در یک اثر از جمله حق دوری از خشونت و جنگ و آزار، حق داشتن خانه، حق داشتن خانواده و پدر و مادر، حق سالم بودن و درمان شدن، حق برابری، حق بازی و شادی کودکانه، حق زندگی در صلح، حق کمک از سوی پدر و مادر در هنگام بیماری و معلولیت، حق استفاده از هوای پاک و سالم.

نفر دوم کیانا ولی خانی سامانی به خاطر برداشت کودکانه و آزاد و بدیع از نقشه ایران بدون کپی کاری و فاصله گرفتن از دنیای رویایی کودکان و یا تلاش برای ارائه نگاه تحمیل شده و واقع گرایانه بزرگترها در خلق اثر به همراه ارائه گویا و جذاب موضوع حق داشتن کشور و حق داشتن خانه و خانواده و تلفیق زیبای خانه و کشور به طور همزمان،

نفر سوم آترین افشاری توانا به خاطر بهره‌مندی از فضای شاد و رنگی و اجرای بسیار زیبا و پرکار و تمیز و همچنین دقت در جزئیات و ظرایف برای ارائه موضوع حق بازی و شادی و دوست داشتن زمین و حیوانات و گیاهان.

رئیس هیأت داوران: سید امین مویدی اصفهانی

اعضای هیأت داوران به ترتیب حروف الفبا: مهدی تمیزی، آمنه دهشیری، آرین قاسمی، رکسانا سادات مقدم پور"

گفتنی است که، اسامی برگزیدگانی که آثار آن‌ها همراه با آثار ۳ نفر برگزیده در قالب کتاب به چاپ خواهند رسید، به شرح زیر است:
۱. امیرحسین نبیلی
۲. امیررضا صفی پور
۳. امیرعرفان خرقانی
۴. امیرعلی احمدلو
۵. امیرعلی علی آبادی
۶. امیرعلی قاسمی
۷. امیرعلی کسایی
۸. ایرسا عباسی
۹. ایلیا عباسی
۱۰. آتنا حاتمی راد
۱۱. آرتین مبصر
۱۲. آوینا اتابک
۱۳. آیلین امیرمشیری
۱۴. آیلین خلجی
۱۵. آیلین گرامی
۱۶. بیتاسادات منزوی
۱۷. پرتو کوهستانی
۱۸. پریا خداپرست
۱۹. تامای شکرزاده
۲۰. درسا اعظمیان
۲۱. دینا اتابک
۲۲. رضا گرمسیری
۲۳. ریحانه ابراهیمیان
۲۴. زهرا ابراهیمیان
۲۵. زهرا خداپرست
۲۶. سوگل جوادی
۲۷. سوین ابوطالبی
۲۸. ضحی امامی
۲۹. ضحی مهرپور
۳۰. علیرضا پورامینایی
۳۱. فاطمه لالی
۳۲. کیمیا اسماعیلی
۳۳. ماهان ایمانی
۳۴. مائده احمدی
۳۵. مبینا میرزایی
۳۶. محمدرضا بی نیاز
۳۷. معصومه حاجتی
۳۸. مهسا فراهانی
۳۹. النا معلمی
۴۰. نادیا علی آبادی راوری
۴۱. الناز شهیدیزدانی
۴۲. نسیم امینی
۴۳. الهام خالقی
۴۴. هستی حکیمیان
۴۵. الهه اسماعیلی
۴۶. آیلین دشمنگیر

کد خبر 428435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • آیهان علیجانپور RO ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    4 0
    من به سه تا ازنقاشی هايي که نفراول دوم وسوم بودنددیدم والله این نقاشی بچه 6 ساله نیست شبیه نقاشی 12 ساله است اون نقاشی که خودبچه میکشه میذارین کنارواونهایی که استادنقاشی کشیده اونواولویت اول قرارمیدین منصفانه نیست
  • امیر علی گودرزی IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    2 0
    با سلام ضمن تشکر از برگزارکننده گان مسابقه ،نقاشی من دارای شرایط و معیارهای ارائه شده میباشد و در داوری بی عدالتی صورت گرفته است ومن به نتایج اعلام شده معترض میباشم.
  • فاطمه IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    0 1
    به نظر من نقاشی سوم خوب نیست لطفا مال ما را توجه کنیید
  • صادق خواجه از زابل IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    1 0
    دخترم فاطمه کلاس اول، اون نقاش حرفه ای من نگران باد و باخت نیستم ، برام این مهم که آینده درخشانی دارد خدایا به هر زمانی مددی