سازمان همیاری اتاق فکر شهرداری‌ها است

شهردار سبزوار گفت: سازمان همیاری باید به مثابه اتاق فکر شهرداری های استان عمل کند؛ ظرفیت سنجی و شناسایی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های مشترک شهرداری‌های مختلف به ویژه شهرهای همجوار توسط این نهاد می‌تواند با تزریق فکر و ارائه طرح‌های قابل اجرا در تقویت حوزه مدیریت شهری موثر باشد.

به گزارش ایمنا، سیدعلی کوشکی اظهار کرد: در شرایط کنونی به دلیل کمبود نقدینگی در شهرداری‌ها، سازمان همیاری می‌تواند با تدوین فرایندهای جدید مالی، اجرایی و عملیاتی در حوزه کمک به اتمام پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهری مشارکت مؤثری داشته باشد.

وی با بیان اینکه سازمان همیاری بایستی از ظرفیت‌های خود در حوزه اصلاح قوانین در جهت تقویت حمایت از شهرداری‌ها استفاده کند، عنوان کرد: لازمه رشد و پیشرفت در شهرها وجود یک مدیریت واحد شهری در شهرهاست، چراکه بسیاری از پروژه‌های شهری بویژه طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری به صورت تخصصی توسط شهرداری پیگیری و اجرا می‌شود.

شهردار سبزوار تصریح کرد: به دلیل برخی محدودیت‌ها دچار تأخیر و توقف می‌شود که سازمان همیاری می‌تواند به عنوان یک حلقه واسط در تسهیل فرآیندها و اخذ مجوزها همیار شهرداری‌ها باشد.

کوشکی اضافه کرد: پروژه‌های ارگ امیریه در بازار بزرگ بیهق، مجتمع تجاری باغ بازار بدیعی، مجتمع تجاری تفریحی ۲۴ متری انقلاب، مجتمع فرهنگی تجاری خیابان قائم (عج) سبزوار از جمله ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری است که آماده جذب مشارکت‌های سازمان همیاری در آن هستیم.

وی بر لزوم تشکیل کارگروه سرمایه گذاری با محوریت سازمان همیاری شهرداری‌های استان تاکید کرد و گفت: این کارگروه عملیاتی می‌تواند با حضور شهرداری‌ها و سرمایه‌گذاران استان ایجاد شود و به شناسایی و بررسی ظرفیت‌های خاص هر شهر و تعریف بسته‌های مختلف سرمایه‌گذاری در شهرهای مختلف بپردازد.

شهردار سبزوار اضافه کرد: سازمان همیاری در این طرح با فراخوان از تمامی سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف کشور و تبیین طرح‌های سرمایه گذاری شهرهای استان در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی ضمن تلاش برای استفاده از امکانات و منابع دولتی، جذب تسهیلات و یارانه‌های ویژه به هدایت آن‌ها به سوی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی کمک کند، قطعاً با این روش می‌توانیم شهرداری‌ها را از رکود اقتصادی خارج کنیم.

کد خبر 427696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.