۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
روبات قاتل کرونا

گروهی از محققان دانشگاه ویرجینیا موفق شدند روباتی تولید کنند که قادر است با بیماری کووید-۱۹ مبارزه کند و یک باکتری خاص را در بیمارستان‌ها از بین ببرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به دنبال شیوع گسترده ویروس کووید-۱۹ و کمبود تجهیزات پزشکی مانند دستکش، ماسک و شیلدهای صورت در بیمارستان‌های جهان، کادر درمان بیش از بقیه افراد در معرض ابتلا  به این بیماری و مرگ و میر ناشی از آن قرار دارند. بنابراین پژوهشگران به دنبال توسعه تکنولوژی‌هایی هستند که پزشکان و پرستاران را از ابتلا به این ویروس مهلک مصون نگه داشته و ارتباط فیزیکی آن‌ها را با بیماران مبتلا به کرونا کمتر کند.

گروهی از محققان مرکز پزشکی دانشگاه ویرجینیا اخیرا توانسته‌اند روباتی تولید کنند که به آن‌ها در مبارزه با بیماری خطرناک کووید-۱۹ و از بین بردن یک نوع باکتری خاص در بیمارستان‌ها کمک می‌کند. روبات طراحی شده که "ترو دی" (Tru-D) نام دارد، می‌تواند با استفاده از نور فرابنفش اتاق‌های بیمارستان‌ها را تمیز کند و ویروس کووید-۱۹ را از بین ببرد. نام این روبات مخفف عبارت "Total Room Ultraviolet Disinfection"به معنای ضد عفونی فرابنفش تمام اتاق است.

تعدادی از بیمارستان‌ها به منظور از بین بردن باکتری‌ها و پاتوژن‌های مقاوم در اتاق‌ها از دستگاه الکترواستاتیک پراکسید هیدروژن استفاده می‌کنند، اما روبات مذکور در این زمینه بسیار دقیق‌تر عمل می‌کند. این روبات در مرکز اتاق قرار می‌گیرد واز سنسورهای خود به منظور کالیبره کردن دوز دقیق انرژی مورد نیاز برای ضدعفونی کردن کل اتاق استفاده می‌کند.

همچنین این روبات قادر است نوعی باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک را در بیمارستان‌ها که می‌تواند باعث بروز بیماری شدید و حتی مرگ شود، از بین ببرد. این باکتری "کلستریدیوم دیفیسیل" (Clostridium difficile) نام دارد که یکی از علل عفونت‌های روده‌ای بیمارستانی به شمار می‌رود. این نوع باکتری در مدفوع ۱۵ تا ۲۵ درصد بیماران مبتلا به اسهال ناشی از مصرف آنتی بیوتیک و بیش از ۹۵ درصد بیماران مبتلا به کولیت غشای کاذب وجود دارد.

کد خبر 419832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.