لغو طرح ترافیک تهران از امروز/ رفتار عجیب زن مسلمان با همسایه کرونایی‌اش

دستگیری یکی دیگر از عاملان قتل عام بزرگ دانشجویان، کسب رتبه اول در آمار مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا توسط آمریکا، دستگیری عامل وحشت مردم آزادشهر، تولد یک نوزاد با نام کووید و مرگ پسر ۱۵ ساله کرونایی در جنگل عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در این بسته خبری مطالعه می‌کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از لغو اجرای طرح ترافیک در پایتخت تا اطلاع ثانوی خبر داد.

غلامحسین محمدی اعلام کرد: با توجه به اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، طرح ترافیک تا اطلاع ثانوی اجرا نخواهد شد. شهرداری تهران بارها تأکید کرده تابع تصمیمات مراجع تصمیم ساز در این موضوع است.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به اظهار نظر وزیر بهداشت مبنی بر غیر قانونی بودن اجرای طرح ترافیک در پایتخت، آیا جریمه‌های ورود خودروها به محدوده‌های ترافیکی اعمال شده امروز ۲۳ فروردین ماه بخشیده می‌شود یا خیر؟ گفت: باید منتظر ماند تا جلسه فردای ستاد مقابله با کرونا تشکیل شود و اگر در آن جلسه تصمیم بر این شد که طرح ترافیک از امروز نباید اجرا می‌شد و ممنوع بود، تمام جرایم اعمال شده برای ورود خودروها به محدوده‌های طرح ترافیک بخشیده می‌شود.

دستگیری یکی دیگر از عاملان قتل عام بزرگ دانشجویان

یک مقام امنیتی در استان کرکوک عراق اعلام کرد: «تیپ ۶۱ نیروهای ویژه امنیت کرکوک یکی از سرکرده‌های داعش و از عاملان جنایت اسپایکر را دستگیر کرد.»

وی افزود: «یک نیروی ویژه تروریست تحت تعقیب با نام اختصاری (م‌س‌ع) را که یکی از سرکرده‌های داعش بوده و در جنایت اسپایکر شریک بود به دام انداخت.»

وی افزود: «این تروریست سرکرده گروهی از عناصر داعش در داخل استان کرکوک است و حکم دستگیری وی از سوی دادگاه ویژه جرایم تروریستی در استان صلاح الدین صادر شده بود.»

در ژوئن سال ۲۰۱۴ هنگامی که گروه تروریستی داعش، شهر تکریت، مرکز استان صلاح الدین را به اشغال خود درآورد، بیش از دو هزار نفر از دانشجویان پایگاه نیروی هوایی اسپایکر را در این شهر با تیراندازی مستقیم اعدام و در گور دسته جمعی دفن کردند.

کسب رتبه اول در آمار مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا توسط آمریکا

آمارهای منتشر شده از سوی نهادهای دولتی آمریکا نشان می‌دهد که این کشور که پیش از این در تعداد موارد ابتلا به کرونا گوی سبقت را از همه کشورها ربوده بود، اکنون از لحاظ شمار مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا نیز به رتبه اول جهان صعود کرده است.

آمارهای پایگاه آماری Worldometers که با استناد به گزارش‌های رسمی نهادهای دولتی تجمیع و منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که شمار قربانیان ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در آمریکا صبح روز شنبه به وقت واشنگتن به مرز ۱۹ هزار نفر رسیده و این کشور اکنون با پشت سر گذاشتن ایتالیا، از لحاظ تعداد موارد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در جایگاه اول جهان ایستاده است.

پس از آمریکا که با ۱۸۸۵۰ مورد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده، کشورهای ایتالیا و اسپانیا با فاصله‌ای نسبتاً اندک در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند؛ اما با توجه به نرخ رشد بسیار بالای آمار مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا در آمریکا طی روزهای اخیر، انتظار می رود آمریکا ظرف مدت کوتاهی از این لحاظ فاصله خود را با کشورهای ایتالیا و اسپانیا به‌شدت افزایش دهد.

روز گذشته ۲۰۳۵ نفر از مبتلایان به کرونا در آمریکا جان خود را از دست دادند تا آمریکا به اولین کشوری تبدیل شود که طی یک روز بیش از ۲۰۰۰ مورد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا در آن به ثبت می‌رسد.

دستگیری عامل وحشت مردم آزادشهر

سرهنگ سید داوود حسینی در این خصوص گفت: بدنبال انتشار کلیپی از قدرت نمایی و رجز خوانی یکی از اراذل و اوباش در فضای مجازی که موجب رعب و وحشت کاربران شده بود، مراتب شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی آزادشهر تصریح کرد: اقدامات اطلاعاتی و تخصصی پلیس آغاز شد و پس از یکسری بررسی های فنی، ماموران موفق به شناسایی مخفیگاه متهم شده و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

سرهنگ حسینی خاطرنشان کرد: متهم که از رفتار خود نادم بود در تحقیقات مقدماتی هدفش از این اقدام مجرمانه را جلب توجه و خودنمایی اعلام کرد.

فرمانده انتظامی آزادشهر در پایان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی گفت: مقابله قاطعانه با اراذل و اوباش و مخلان امنیت مردم از مطالبات شهروندان و مسئولان بوده و پلیس اجازه جولان دادن به اینگونه افراد نخواهد داد.

تولد یک نوزاد با نام کووید

مادر آمریکایی اسم فرزند تازه متولد شده اش را کووید برایانت گذاشت.

این زن به خاطر علاقه اش به ستاره بسکتبال آمریکایی که طی یک سانحه کشته شد نام پسرش را برایانت و به خاطر ویروس کرونا که به تازگی جهان را درگیر کرده کووید گذاشته است.

این اقدام جنجالی مادر آمریکایی با بازدید زیادی از سوی کاربران رو به رو گشت.

گفتنی است که چندی پیش یک پدر و مادر هندی نام دوقلو های خود را کرونا و کووید گذاشتند که موجب رسانه ای شدنشان شد.

رفتار عجیب زن مسلمان با همسایه کرونایی‌اش

زن مسلمان در انگلیس با اقدامی انسان دوستانه همسایه کرونایی اش را مورد حمایت قرار داد.

اقدام دیدنی زن مسلمان در انگلیس در رسانه های خارجی سوژه شد.

بر اساس گزارش رسانه های خارجی، زن مسلمان زمانی که متوجه شد همسایه اش در قرنطینه خانگی به سر می برد توانایی بیرون رفتن از خانه و خرید مایحاتاجش را ندارد بسته ای شامل میوه تازه، سالاد و مواد ضد عفونی کننده از پنجره برایش فرستاد.

زن انگلیسی که از این اقدام زن جوان متعجب شده بود با انتشار تصویر این کار او در فضای مجازی نوشت که وقتی از زن همسایه پرسیده چه چیزی در مقابل این بسته باید به او بدهد، زن مسلمان او را عضوی از خانواده خود خوانده و گفته است که نیازی نیست در ازایش چیزی دریافت کند.

گفتنی است که با انتشار این تصویر در فضای مجازی و رسانه های خارجی با بازدید زیادی رو به رو شده است.

مرگ پسر ۱۵ ساله کرونایی در جنگل

پسر بچه ۱۵ ساله اهل قبیله یانومامی در قعر جنگل‌های آمازون بر اثر ابتلا به کروناویروس جان سپرد.

این اولین فرد بومی در آمازون است که بر اثر ابتلا به ویروس کشنده جان خود را از دست می‌دهد.

ابتلا به کرونا با فاصله ۳.۹ متری

کرونا ویروس با فاصله ۳.۹ متری می تواند از فرد مبتلا منتقل شود.

محققان چینی طبق یک بیانیه اعلام کردند که طی تحقیق و دو آزمایش به این نتیجه رسیدند که کروناویروس از فاصله ۳.۹ متری از فرد مبتلا به سایرین منتقل می‌شود.

این در حالی است که در فاصله گذاری اجتماعی فاصله حدود دومتری تعریف شده که نمی‌تواند مانع از گسترش کروناویروس شود.

کد خبر 418337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.