پاکار نخستین نماینده ایران

در آغاز وزنه برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا پاکار به عنوان نخستین نماینده ایران روی تخته می رود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری؛ رقابت‌های قهرمانی نوجوانان و جوانان ۲۰۲۰ قاره آسیا، از روز گذشته (جمعه ۲۵ بهمن‌ماه) با رقابت وزنه‌برداران گروه‌A دسته ۴۰ کیلوگرم دختران رده سنی نوجوان در شهر تاشکند ازبکستان آغاز شد. ۱۹۷ وزنه‌بردار دختر و پسر نوجوان و جوان در این دوره از مسابقات حاضر هستند. ۱۱۷ پسر شرکت‌کننده که ۴۸ نفر در بخش نوجوانان و ۸۵ نفر هم در بخش جوانان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان به ترتیب با ۴ و ۸ ملی‌پوش در این دوره از رقابت‌های شرکت کرد که حسن عمادی در دو رده سنی نوجوانان و جوانان به روی تخته خواهد رفت.
با انتشار استارت لیست رقابت‌های قهرمانی نوجوانان و جوانان ۲۰۲۰ آسیا به میزبانی تاشکند ازبکستان، شریفی، حسن‌پور در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم رده سنی جوانان و محمدنیا و اسفندیاری در دسته ۱۰۲+ کیلوگرم رده سنی نوجوانان در صدر گروه خود قرار دارند.

گروه نخست کاروان وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان کشورمان متشکل از (حسین پاکار، روح‌الله بیرانوند، میرمصطفی جوادی، محمد پورحسن و محمدرضا کاظمی‌نژاد مدیر فنی تیم‌های ملی پایه) بامداد امروز (شنبه ۲۷ بهمن‌ماه) به تاشکند محل برگزاری رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۰ آسیا اعزام شدند.

بر همین اساس؛ حسین پاکار نخستین نماینده کشورمان در این رقابت‌ها است که فردا (یکشنبه ۲۷ بهمن‌ماه) از ساعت ۱۱ صبح در دسته ۶۷ کیلوگرم رده سنی جوانان به روی تخته می‌رود.

برنامه زمانبندی، رکورد ورودی و وضعیت ملی‌پوشان کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

یکشنبه ۲۷ بهمن‌ماه:
ساعت ۱۱ صبح به وقت تهران در گروه A دسته ۶۷ کیلوگرم رده سنی جوانان، حسین پاکار روی تخته می‌رود. در این وزن تایسویف قزاق با رکورد ورودی ۳۱۰ کیلوگرم اول است. یاسین از اندونزی با رکورد ۳۰۰ کیلوگرم، کیم از کره‌جنوبی با رکورد ۲۹۳ کیلوگرم، نواف از عربستان با رکورد ۲۸۰ کیلوگرم، تاریو از هند با رکورد ۲۷۵ کیلوگرم و پاکار با رکورد ورودی ۲۷۲ کیلوگرم در رده‌های بعدی قرار دارند.
ساعت ۱۶ بعدازظهر به وقت تهران در در گروه A دسته ۷۳ کیلوگرم رده سنی جوانان، میرمصطفی جوادی و روح‌الله بیرانوند به مصاف حریفان خود می‌روند. اروین از اندونزی با رکورد ورودی ۳۲۰ کیلوگرم در جایگاه اول قرار دارد. لی از کره‌جنوبی و نگوین از ویتنام هر دو با رکورد ۳۱۰ کیلوگرم دوم هستند. جوادی با رکورد ۳۰۵ کیلوگرم در رتبه بعدی جای گرفته است. بیرانوند و وزنه‌بردار دیگر اندونزی با رکورد ورودی ۳۰۰ کیلوگرم در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

دوشنبه ۲۸ بهمن‌ماه:
ساعت ۱۱ صبح به وقت تهران در گروه B دسته ۸۹ کیلوگرم رده سنی نوجوانان، محمد پورحسن که مدال برنزش قطعی است به مصاف دو حریف خود در این وزن می‌رود. نمازوف از ازبکستان با رکورد ورودی ۲۹۵ کیلوگرم اول است و ملی‌پوش کشورمان به همراه چنگ از تایپه با رکورد ورودی ۲۸۰ کیلوگرم در رده بعدی قرار دارند.

سه شنبه ۲۹ بهمن‌ماه:
ساعت ۹ صبح به وقت تهران در گروه A دسته ۸۹ کیلوگرم رده سنی جوانان حسین بیرانوند به مصاف حریفانش می‌رود. آدلیتوری از قزاقستان با رکورد ورودی ۳۶۰ کیلوگرم، مینگ از تایپه و جونگ از کره‌جنوبی با رکورد ورودی ۳۳۰ کیلوگرم، شامشیدوف از ازبکستان با رکورد ۳۲۰ کیلوگرم، دونگ از تایپه و بیرانوند با رکورد ۳۱۰ کیلوگرم به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
ساعت ۱۱ صبح به وقت تهران در گروه A دسته ۹۶ کیلوگرم رده سنی جوانان، افشین طاهری به مصاف ۴ وزنه‌بردار دیگر این وزن می‌رود. آنتروپوف از قزاقستان با رکورد ورودی ۳۶۰ کیلوگرم اول و الغافر از سوریه با رکورد ۳۳۵ کیلوگرم دوم هستند. طاهری با رکورد ۳۳۳ کیلوگرم در جایگاه سوم قرار دارد.
ساعت ۱۳ به وقت تهران در گروه A دسته ۱۰۲ کیلوگرم رده‌های سنی نوجوانان و جوانان، حسن عمادی و ابوالفضل خاکپور با حریفانشان به رقابت خواهند پرداخت. در این دسته ۱۰ شرکت‌کننده در دره سنی جوانان و ۵ وزنه‌بردار در رده سنی نوجوانان حضور دارند. بیکبولات از قزاقستان با رکورد ورودی ۳۵۰ کیلوگرم در هر دو رده سنی اول است. خوجف از ازبکستان با رکورد ۳۳۵ کیلوگرم در جوانان دوم و خاکپور با رکورد ورودی ۳۲۷ کیلوگرم سوم است. حسن عمادی با رکورد ورودی ۳۱۰ کیلوگرم در رده سنی نوجوانان دوم است و در رده سنی جوانان در رده ششم قرار دارد.
از ساعت ۱۶ به وقت تهران در گروه A دسته ۱۰۲+ کیلوگرم رده سنی نوجوانان، امیررضا محمدنیا و علیرضا اسفندیاری به روی تخته می‌روند. محمدنیا با رکورد ورودی ۳۱۸ کیلوگرم و اسفندیاری با رکورد ورودی ۳۰۵ کیلوگرم اول و دوم هستند. ۶ وزنه‌بردار دیگر در این وزن حضور دارند.

چهارشنبه ۳۰ بهمن‌ماه:
در آخرین روز از مسابقات، ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران در گروه A دسته ۱۰۹+ کیلوگرم رده سنی جوانان، آیت شریفی و رضا حسن‌پور ملی‌پوشان کشورمان به مصاف ۵ حریف خود خواهند رفت. شریفی با رکورد ورودی ۳۶۰ کیلوگرم و حسن‌پور با رکورد ورودی ۳۵۲ کیلوگرم در صدر وزن خود جای گرفته‌اند.

کد خبر 410577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.