افزایش قیمت طلا و نقره پیرو رویدادهای خاورمیانه

انتظار می‌رود سال ۲۰۲۰ مانند سال‌های قبل، سالی سرشار از عدم اطمینان و تنش باشد. اما سوال این است که وقتی جنگ تجارت جهانی، برگزیت، تهدیدهای رکود اقتصادی سرانجام پایان یابند، چه دارایی هایی برنده محسوب خواهند شد. زمان، زمان رقابت پیشنهادات تجاری است.

به گزارش ایمنا به نقل از خبرگزاری کیتکو، اخیرا شاهد چندین اتفاق جغرافیایی سیاسی بودیم که از جمله آنها، ترور فرمانده ارشد سپاه پاسداران ایران در حمله هوایی آمریکا بود.

این رویداد باعث شد تا بهای طلا، نقره و نفت خام به شدت افزایش یابند. انتظار ما این بود که قبل از هرگونه افزایش، قیمت طلا و نقره برای مدتی ثابت بماند ولی با این رویداد، پیش از موعد مورد انتظار ما، این اتفاق رخداد.

دیروز گزارش دادیم که دیدگاه ما به رشد بلند مدت طلا مثبت است و رکوردهای کنونی باید مورد آزمایش قرار گیرند، ولی انتظار اینکه این آزمایش امروز باشد را نداشتیم. با رویدادهای جغرافیای سیاسی این مهم زودتر از آنچه انتظار می رفت رخ داد.

به الگویی که شب گذشته ایجاد شد الگوی انفجاری می گویند. با این همه دیدگاه ما به رشد طلا و نقره مثبت است و انتظار داریم ظرف چند روز آینده مجددا به ثبات قیمت ها برسیم.

نگرانی از این است که چنین الگو های انفجاری معمولا در نهایت با روندی معکوس روبرو می شوند که ممکن است طلا را به قیمت روز پنجشنبه اش بازگرداند. ولی نمی توان گفت که این روند، امروز یا دوشنبه روی دهد. همچنان دیدگاه ما به رشد قیمت ها مثبت است ولی انتظار داریم روند این الگو تغییر کند.

منبع: سایت طلا

کد خبر 404130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.