انجام ۱۰۰ هکتار دیم‌کاری در شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در برنامه امسال ۱۰۰ هکتار دیم‌کاری در دستورکار این سازمان قرار گرفته که تاکنون بیش از ۶۵ هکتار آن کاشت شده است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه آب پایداری در شهر اصفهان وجود ندارد و هر آنچه که هست برای عرصه‌های کاشته شده است، گریزی نداریم با توجه به اقلیم شهر سطح دیم‌کاری را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه دیم‌کاری در عرصه‌های اطراف شهر، کمربند سبز شهر انجام می‌شود تا سرانه فضای سبز شهر ثابت باشد، افزود: سال گذشته در ارتفاعات قائمیه دیم‌کاری انجام شده است، امسال نیز توسعه دیم‌کاری را در دستور کار قرار داده‌ایم به طوری که در ادامه فاز جنگل شرق و ارتفاعات کوه نخودی و بخش های مجاور آن تاکنون ۵۰ هکتار بذرکاری انجام شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به مزیت‌های دیم‌کاری، ادامه داد: برای دیم‌کاری نیازی به تامین آب و سیستم آبرسانی وجود ندارد

وی خاطرنشان کرد: دیم‌کاری در ۵۰ هکتار در فاز ادامه سایت شرق، پنج هکتار در پارک کوهستانی صفه، ضلع جنوبی بزرگراه آقارب‌پرست و محوطه جنگلی کوه قائمیه انجام شده است.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه در برنامه امسال ۱۰۰ هکتار دیم‌کاری در دستورکار این سازمان قرار گرفته که تاکنون بیش از ۶۵ هکتار آن کاشت شده است، گفت: در ارتفاعات و بخش‌هایی از آرامستان باغ رضوان نیز حدود سه هکتار کاشت بذر و نهال مقاوم به صورت دیم‌کاری انجام شده است.

وی اظهار کرد:  باتوجه به محدودیت منابع آبی، توسعه فضای سبز به صورت هدفمند و براساس گونه‌های گیاهی مقاوم، کم‌نیاز و دیم‌کاری در دستور کار سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان قرار گرفته است.

کد خبر 402131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.